torsdag 14 maj 2009

lite av varje

Jaha, då har vi ätit lite lunch och båda barnen ligger och sover sött i sina sängar!! Härligt!
Då tänkte jag passa på att skriva några rader för nu var det ett par dagar sen igen. inte klokt vad tiden springer iväg...

Molly har tagit sina första krypsteg nu...såg henne göra det igår men jag tror inte att hon var riktigt medveten om det själv. Hon rör sig betydligt mer på golvet nu så snart är det nog på G!
Kvällarna har fungerar precis som tidigare nu, hon somnar på stört när jag lägger henne i sängen.

Förstår inte hur hårt man kan sova på kvällarna. I går kväll satte Björn och jag ihop stommarna på våran garderob. Det bankades och spikades och lät väldigt mycket. Men de sov igenom allting. Skönt att inte behöva smyga omkring bara för att de ska sova. Så man bäddar får man ligga finns det väl nått som heter...:-)
Inte mycket kvar nu i sovrummet...det händer saker varje kväll nu.
Men det är ju alltid lite småpill sen som också tar sin lilla tid!

Har damsugit hela huset idag....det var längesen jag tog allt samtidigt, delar gärna upp det lite eftersom det är så stort! Phu...ganska jobbigt! Är riktigt sugen på att ta hit dammråttan i höst eller kanske till vintern sen när jag börjar jobba igen.
Hur ska man hinna med allt liksom. Ta hand om barnen, jobba, handla, laga mat, städa, tvätta vika ihop tvätten och ja...det finns ju hur mycket som helst att räkna upp som ska göras!

jag är evigt tacksam att jag är hemma med barnen en stund till.


Bilder från sovrummet




2 kommentarer:

  1. Hej igen! Ja nu börjar man förstå hur det hela kommer att bli! Ser ju toppen ut med hela den garderobsväggen! Det är nog inte många som har så gott om dom!! Nu är det snart bara det roliga kvar, ställa in möblerna, fixa gardiner, matta och lite lullull!! Jag hjälper gärna till om du behöver mig!

    Puss mamma

    lilla gumman kryper snart, så fort den här tiden har gått!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)