lördag 2 maj 2009

Kamera


Har gått och blivit riktigt sugen på en bra digital systemkamera. Trodde inte att jag var den typen som skulle bli det. Nu har jag provat ett par olika kameror bla kompisens igår. Herregud, vilken skillnad det är mot att ta med en vanligkompaktkamera.
Du knäpper exakt när du vill ta kort
Du får riktigt fina klara och tydliga bilder
Du år mycket bättre bilder när du tar kort på något som rör sig. (ex barnen)

Detta är väl bara 3 exempel.
Jag är lite sugen på en Nikon D60. Har vart inne på expeert i stan och pratat med Micke där och han tyckte absolut att detta var en bra kamera. Han är ju försäljare...skulle veta om någon av er som läser min blogg har erfarenhet av denna??
Isåfall, vad är det mer för positiva funktioner?? Är det lätt/svår att lära sig?
Använder man alla funktioner? Vilka tillbehör har du köpt?

Tar gärna emot tips för andra kameror också såklart! Tar tacksamt emot tips!!

3 kommentarer:

  1. Precis, det var ju en del folk där ;-)

    Ang badkaret, ja det var typ "akta dig nu för mamma ska... öhh åhh.. resa...sig" hahaha

    Själv hör man ju alltid "gud va lik hon är Mattias"
    Javisst, men precis, hon bodde ju i MIN mage iallafall :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fick en Nikon D90 för ett par veckor sen och är supernöjd! Har 2 objektiv till, ett för lite mer porträttkort och ett för närbilder på långt håll. Har inte riktigt hunnit sätta mig in i alla detaljer ännu(har ju någon som tar väldigt mycket tid). Men kan tänka mig att D60 oxå är riktigt bra :-)

    SvaraRadera
  3. Hej syster! Kan abslut rekommendera Nikon D60. Vi har den och den är superbra men inte för krånglig. Såg att de hade kampanj på elgiganten, den kostade bara 3990 där, mycket prisvärt:)
    Hoppas allt är bra med familjen
    Kramar Sofia

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)