söndag 22 februari 2009

Goda Frallor


Nu har jag bakat världens godaste frallor! De som man alltid äter när man är på öppnis!! De är riktigt goda! Precis nygräddade är de såklart som allra bäst!!
Här kommer receptet!

50 gr jäst
1 msk socker
1 tsk salt
2,5 dl vatten
2,5 msk matolja
3 dl havregryn
3 dl vatten
5 dl vetemjöl
5 dl rågsikt

Blanda havregrynen med 3 dl vatten och låt stå 30 min.
Värm 2,5 dl vatten och matolja till 37 grader. Smula ner jästen och rör ut den med degspadet.
Blanda i de övriga ingredienserna.
Arbeta degen ca 8 min i matberedare.
Baka ut 16 frallor. Jäs på plåt 30 min.
Grädda 8 min i 250 grader.


Smaklig spis!

2 kommentarer:

  1. Vilket smidigt bröd, det får jag testa sen när jag kan äta bröd igen:-)

    Vad obehagligt det lät med inbrott, trodde inte det kunde ske där ute i "buschen".

    Kram Frida

    SvaraRadera
  2. Testar att baka de nu. Tack för tipset:-):-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)