måndag 2 februari 2009

Sälen




Igår kväll kom vi hem från en lång weekend i Sälen. Vi har haft det jätteskönt där uppe!! Mycket snö, fint väder och god mat!
Resan upp gick faktiskt bättre än väntat. jag trodde att Buster skulle bli hur grinig som helst av att sitta så länge i bilen. Han var glad nästan hela tiden. Han sov ju en sund också och så sjöng vi en del! Det blev även lite kex och annat smått och gott. Men har var väldigt duktig faktiskt! Molly sa nästan inte ett pip. En gång sa hon ifrån och då var jag snabb med att ge henne mat. Då gick det över på en gång.

Det blev räkor och vin när vi kom fram. Mumsigt!

Dagen efter blev det mest att vi var utanför stugan och lekte i snön. Björn och Erik grävde en tunnel till Buster som han kunde krypa genom.
Det blev lite korvgrillning till lunch såklart. Riktigt vintrigt!

Jaa, vad har vi mer gjort. Vi har åkt scooter. Det var första gången jag åkte och det var ju riktigt häftigt!! Det kan jag tänka mig att göra igen. Vi åkte iväg allihop förutom mamma och barnen. Buster blev totalt livrädd och vågade verkligen inte.

Vi har även åkt skidor en dag. Det var riktigt kul också. Det var nog 5 år sedan jag åkte sist och det var i Hemsedal. Det kändes att det var ett tag sen men man kom in i det ganska fort!

Det har vart riktigt mysigt att komma iväg hela familjen. Mamma var ju så snäll och var barnvakt vid ett pa tillfällen. Tack snälla mamma för att du finns och för att du ställer upp!!!!

Kram på er

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja det var härliga dagar och riktig vinter! Fina bilder på Buster också! Klart jag ställer upp som barnvakt åt de små godingarna, om jag bara kan. Det vet du! Tack för att Du också finns min underbara lilla Frida! Love you, Mamma

    SvaraRadera
  2. Hej vad kul att du hittade in på min sida:-)

    Självklart får du lägga ut min blogg på din sida, jag gör likadant om det är ok?

    Jo det börjar bli spännande med förlossningen nu, vill bara att den ska sätta i gång ;-)

    Vad härligt det lät med en weekend i sälen!

    Kram Frida

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! O vad mysigt det lät med Sälen. Det är så otroligt härligt där uppe. Vad kul att Buster sa som han gjorde när han kom hem :-) Stackars Molly som har ont i magen nu. Kan säkert vara tänder. Men annars har jag hört att det går lite sånt hos de små nu. Inte magsjuka men att de är lite dåliga i magen. Kanske ngt sådant? Wilja var så för ngn vecka sedan. Ja vi måste ses snart. Kanske imorgon torsdag då? Vi ser vad som sägs i tråden. Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)