tisdag 10 februari 2009

Operation: Sova utan mat!

Vardag igen...ja, redan tisdag! Tiden springer ju iväg.
Helgen har varit väldigt lugn. Bara varit hemma och grejat. Björn grejade med vårat blivande nya sovrum. Känns som det aldrig blir klart... men det tar sig!

I lördags natt började jag med att försöka sluta med att amma Molly nattetid. Jag tycker det räcker nu. Hon har inget behov av att ha mat under natten längre. Så jag tycker att det är lika bra att sätta igång att ta den fighten nu, hyffsat tidigt. Då kanske...förhoppningsvis Moll lär sig att sova hela nätter så småningom! Börjar bli lite trött på att vara vaken minst en gång varje natt.

Hon har vart vaken mellan 1 och 2 timmar varje gång. Mot slutet är jag helt och hållet slut och har inget tålamod kvar. Molly har vart helt hysteriskt asförbannad!!! Inget roligt alls. Hoppas denna natten blir bättre.

Annars tycker jag att barnen sköter sig bra!! Buster har börjat tjata som tusan. Svarar man inte honom så upprepar han sig tills man gör det! Han är väldigt glad i Molly och lägger sig gärna jämte henne när hon ligger i sitt babygym!
Igår var Buster lite uttråkad, så jag satte honom i en gammal bäbisstol (så han inte kom nånstans). Han fick lite papper och fingerfärg! Det var uppskattat! Han satt där och såg helt överlycklig ut! Men mindre glad var jag när jag såg hur kladdigt det blev. Inte färg på bara pappret precis...nej nej.. lite på armarna och magen oxå! ;-)

Molly har fått smak för majsbågar nu! Så sött när hon sitter med en i handen och försöker föra in den i munnen! Hon hon tappar den...så är det inte så roligt. Tjejen har humör!
Gåstolen är rolig nu också. HOn fattar precis hur man gör för att ta sig fram.
Såå roligt att se deras utveckling!
Det var längesen hon vände sig om nu från rygg till mage. HOn försökte idag men det gick inte så bra.

Längtar till barn ocg babymässan som snart kommer. Den vill jag gärna gå på!

Det var lite nytt härifrån



1 kommentar:

  1. O vill du ha sällskap till mässan så vill jag gärna med :-) Hoppas nätterna har blivit bättre det sista. Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)