tisdag 3 mars 2009

Sjuk

Idag är min lille gosse sjuk! Det är verkligen inte ofta som han har feber men idag är en sån dag.
Igår var han lite hängig men i morses sa jag till dagispersonalen att han var lite snorig och hostig så håll gärna ett öga på honom sa jag.
Ett par timmar senare när jag var hemma hos mamma ringde ena dagisfröken och sa att han hade 38.2 i feber.
Mamma skulle bjuda mig och brorsan på lunch idag ju...hmm.
Men jag stack iväg till biblioteket och lånade ett par av Busters favitfilmer! Sen hämtade jag Buster på dagis. Han såg INTE pigg ut! När de hade haft fruktstund så hade han sagt suuuk, så han kunde inte äta någon frukt pga det. Det var nog väldigt synd om honom...stackars liten.
Vi åkte hem till mamma där Molly låg och sov och lunchen förbereddes för fullt!
Buster fick sätta sig ner i soffan och blev lite ompysslad och fick se på pippi! Det var omtyckt!

Nu i em har han sovit 1, 5 timma. Lite länge egentligen, men är man sjuk så är man. Sömn är väl det enda som hjälper då.
Får väl ge honom en alvedon till sen innan han går och lägger sig.

1 kommentar:

  1. tack snälla för uppmuntrande ord. känns himla skönt:-)
    hoppas buster kryar på sig. inte roligt när dom är sjuka.
    vad fina kläderna är. jag har haft samma tanke ett tag. håller på med bodysuiten fortfarande. men idag har jag sytt lite dreggellappar och en bärsjal iaf:-)
    ha det bra. hoppas vi ses på torsdag.
    kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)