lördag 7 mars 2009

Allt löser sig!!

Ja, ibland känns allting hopplöst! Ofta när vi gör nånting så känns det som att vi jämt har sån jäkla otur.
Härom dagen kom vi på en viktig sak som vi hade missat! Snarare...pappa kom på det. Det är nämligen så att vi ska åka till Tyskland snart och vara borta några dagar. Helt plötsligt i törsdags kväll ringde pappa och rågade om vi hade fixat ett pass åt Molly! SHIT!!! Totalt glömt...inte alls tänkt på det. Ja, så är det när man inte tänker...eller kanske ska säga, så är det när man har för mycket att tänka på. Det sistnämnda stämmer nog bättre tror jag.
I går ringde jag passpolisen, vanliga polisen och jag besökte polisen personligen. Inget hjälpte. Hur jag än vred och vände på det så tar det 5 arbetsdagar att få ett pass. SÅÅÅ trist! Det enda alternativet (för vi är tvugna att ha ett pass) var att åka till Landvetter och göra ett provisoriskt pass som kostar 980 kr!! Det är ju rena rånet! Min snälla pappa betalade detta åt oss. Hur gulligt som helst! Tur att allt löser sig!!!

Under tiden som jag åkte till Landvetter idag med Molly så var Buster hos "Moffa" och Björn jobbade. Innan jag skulle hämta upp Björn hann jag med ett roligt besök på blomsterbutiken i Bollebygd! De hade 70% på en massa saker där! Jag gjorde ett riktigt fynd!!
Dessa fina stolarna köpte jag till barnen! Det blir väl Buster som får användning för dem först, så han får ha dem i sitt rum! Ska hålla utkik efter ett litet bord nu också! Perfekt med så bra pris! De skulle kostat 295 kr styck men nu fick jag båda för nästan 180 kr!

1 kommentar:

  1. Å, visst är det underbart med så snälla föräldrar! :-) Hoppas att ni får en riktigt bra resa nu då!!
    Det var verkligen ett kap du gjorde med stolarna. Jätte söta!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)