lördag 4 april 2009

SY!!

Shit vad kul det var att sy!!! När jag fyllde 25, dvs för 2 år sedan så fick jag en symaskin i födelsedagspresent! Jag har inte ens provsytt på den enda gång...förrän igår!!
Riktigt kul var det att komma igång med att sy lite. Mamma har alltid sytt så länge jag kan komma ihåg och mormor har oxå sytt en del genom åren. Själv hade jag tro det eller ej MVG i syslöjd!! Men det är ju ett antal år sedan!! Men det borde ju finnas här nånstans i mig...
Igår köpte jag en massa tyg som jag bara älskar!! Tänkte sy lite nya gardiner till köks- och vardagsrumsfönstrerna!
Har riktig lust med att vårpiffa rummet med lite mer färg!! Fastnade för detta tyget som jag bara inte kunde låta bli! Så fort jag kom hem med tyget så började jag att sy!! Har sytt 2 stycken kuddar hittills! Vilket känns riktigt kul!! Sen kommer det även bli ett par löpare till borden men sen behöver jag nog lite hjälp av mammsen med gardinerna!!

Tror det blir riktigt fint när det är färdigt!!

2 kommentarer:

  1. Åhh, vilket fint tyg. Det ser rikitgt somrigt och härlig ut! Du är så duktig som fixar och donar själv! Önskar jag kunde få tummen ur...:-) Kram

    SvaraRadera
  2. O så det blev det tyget du pratade om. Super fint. Kommer bli kanon snyggt. Vad bra av dig att äntligen ha tagit fram maskinen...det har du ju pratat om så länge ;-) Visst är det roligt. Övning ger ju färdighet vet du. Jag har faktiskt knåpat ihop en klänning till Wilja idag. Blev så nöjd. Vi ses snart. Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)