tisdag 27 oktober 2009

Snart jobb

Inte klokt vad tiden rusar iväg! Nu tycker jag nog att det går lite för fort. Det är inte ens 10 veckor kvar tills jag börjar jobba!! Var har denna tid tagit vägen?? Förstår verkligen inte hur det kan gå så fort?
Idag när Molly och jag hade lämnat Buster på dagis (där han skulle på Nallekalas idag) så åkte vi till mitt jobb för att hälsa på och skriva schema. Nu jobbar vi med att ha 5 veckors schema som man själv lägger och sedan pusslas det ihop så att det blir så bra genomförbart som möjligt!
Jag har lagt mitt schema nu men har inte lämnat in det ännu.
Men som det känns nu så ska jag nog börja jobba fredag 1 januari en kvällstur och även lördag och söndag. Det blir en riktig rivstart efter mammaledigheten, men det är ju storhelg så det blir goa pengar!
Det absolut bästa med att börja jobba igen ska bli att få en högre inkomst än vad man har haft nu när man går hemma. Det näst bästa är att barnen inte behöver gå så långa dagar på dagis. För det mesta kommer jag sluta 14 om jag jobbar dagtur. Jobbar jag kväll så börjar jag kl 15 och då kommer ju Björn och hämtar dem ca16.30.

Ja, som sagt inte så långt kvar. Då är det våran tur att komma in i den riktiga vardagen med lämning, hämtning, hinna med att laga mat, handla, tvätta, städa och allt som hör livet till. Stress hit och dit...men hinner alla andra så hinner väl jag! Kanske bara behövs lite mer planering!! :-)

2 kommentarer:

  1. Man kommer snabbare in i det än man kan tro vännen. Kommer gå jätte bra. Men passa nu på att njuta de sista veckorna där hemma. 10 veckor låter för mig som en evighet...så underbart skönt. Vem skulle inte vilja vara ledig i 10 veckor ;-)Vi måste försöka ses snart. Kanske en lunch i stan någon dag med dig o Molly? Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja du Frida... känner likadant. Sista tiden som mammaledig har för mig kännts lite märklig. Tiden rusar och nu ska man hinna med sånt man inte fått gjort... som att sy, baka, fixa hemma, hitta ¨på massa saker som jag hade tänkt när jag blev ledig men som inte har blivit av osv osv... listan kan göras lång. Fick sytt lite i går kväll iaf. känner stressen ;-) speciellt när vi legat inne med Irvin såpass mkt också. Men det är klart, det är änna tur jag var hemma nu så man slapp ta ledigt.
    Hoppas vi ses snart! Kan vi inte ta o leka på lekplatsen ngn dag? det kan vara en bra start för Irvin. Är så nojjig med alla baskeluskisar från alla dagis överallt nu :-( Vi kan ju ta med lite matsäck och ta en fin dag på lekplatsen?
    kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)