tisdag 17 november 2009

Vaccination och julpyssel

Idag har varit en härlig dag! På förmiddagen tog jag och Molly en runda på stan innan det var dax för en lunch med Caroline!
Jag köpte bara lite småpryttlar som jag hade kul med i em! Har planterat 2 st enar som ska få stå ute på trappen ett tag framöver! Lite juligt sodär! :-) Kunde inte låta bli!


När Björn hade kommit hem ifrån jobbet hade jag tänkt att Molly och jag skulle åka och vaccinera oss! Buster har ju redan tagit sin och nu var det våran tur! Men när vi kom dit så mötte vi en man i dörren som sa att de var stängt redan. VA?? jag blev förvånad och sa att jag trodde de skulle stänga 17.30. Innanför dörrarna gick en sköterska omkring. Jag frågade henne om det var någon vaccinering. Jadå! De stänger 17.30 sa hon (ca 20 min kvar). Jaha, så bra!!
Väl uppe på bvc möter jag en tredje tant som jag ville få nummerlapp av. Det är stängt fick jag till svar! Men herregud, tänkte jag!!!
En fjärde sköterska kom...hon sa att sprutorna var slut, det är stängt och du får komma hit på torsdag igen! Jag blev lite smått frustrerad men ok...det var inte mycket att göra åt!
När vi hade satt oss i bilen igen kom en av sköterskerna och knackade på dörren. Du kan komma upp igen! BVC sköterskan är kvar så du kan få en spruta iallafall!

Helt plötsligt så var det öppet och det FANNS sprutor!!! Undra om de själva förstod hur virriga de lät för mig! Ingen visste nånting!!

Men då fick vi iallafall en spruta både Molly och jag! Härligt!! Molly reagerade knappt inte! Hoppas vi inte får några biverkningar. Känner inget än så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)