söndag 5 juli 2009

Ingen blöja och stå själv

Buster har varit jätteduktig nu under semestern med att gå utan blöja. Han har sagt till nästan varenda gång han behöver kissa och har då kissat ut över relingen på båten. Duktig kille! Nu har vi ingen blöja på när vi är hemma. Han säger till så fort han behöver kissa och då kommer en stor stråle! :-)
Att göra nr 2 är däremot lite svårare. Han går då undan och gör det i kalsongerna.... Förstår inte varför inte det är lika lätt, men det är ju ganska vanligt.
Igår gick han ut på altanen och hade tagit av sig både shortsen och kalsongerna och lagt en stor klick på altanen...hihi Duktigt att han tog av sig men varför inte säga till??
I morses däremot var blöjan torr och han kissade på pottan med en gång när jag tog fram den!

Molly har också blivit duktig tjej! Hon kan ibland stå längre stunder helt själv utan att hålla sig i. Riktigt kul att se! Båda hennes framtänder är ju ute nu också...det kanske jag redan har sagt?? Men så är det i allafall!

Idag har Buster och jag bakat bullar igen. Det behövdes. det blev kardemumma bullar! SKITGODA rent ut sagt!!! Mmmm!!
I morgon börjar Björn jobba igen. Lite halvtrist måste jag säga... Får se vad barnen och jag hittar på i veckan.

2 kommentarer:

  1. Åhh tack för peppningen, den behövdes verkligen igår! :-)

    Jo det är ju så, man måste verkligen ha bestämt sig för att klara av att gå ner i vikt tror jag. Så vänta du tills du känner dig redo, blir lättare då.

    Själv bestämde jag mig när jag fick graviditets diabetesen, så jag har bearbetat tanken ett tag, innan jag började.

    Vi kanske kan träffas och ta en kaffe en dag?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Vill bara tacka för en trevlig stund och god fika i förmiddags!!! Även om barnen inte var rikigt överens... Maximilian somnade i bilen på vägen hem, utan både snutte och napp, så han har inte riktigt varit i form idag... Tack än en gång! Kramis

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)