fredag 17 juli 2009

Härliga fredag!

Vilken härlig fredag det har varit idag!
I morses när Molly fick mig att gå upp kl 06 så tyckte jag det såg sodär ut utanför dörren. Det var ett tjockt molntäcke och jag tänkte hmm...ännu en dag trist väder.
Men det sprack upp och blev kanon som de hade lovat på vädret!

Jag stekte lite pannkakor som vi kunde ha ifall det blev badväder. Sen åkte vi iväg till Dalsjöfors och plockade jordgubbar! Gick ganska bra även om jag var själv och hade båda barnen med mig. Buster ville plocka från min bytta över till hans hink och sen gick omkring och tappade ut hälften. Molly höll humöret uppe om hon fick en jordgubbe då och då! :-)
Jag plockade inte så mycket som jag hade tänkt med det blev iallafall 2 kilo. Åker nog och plockar själv en annan gång istället!! Vill göra lite saft och sylt till barnen! Hemmagjort är godast!

Efter våran lilla jordgubbsutflyckt åkte vi bort till Almenäs eftersom det var så fint väder. Först var det pannkaksutdelning och därefter ombyte på båda två plus mig själv. Herregud...hade ju underlättat om någon mer vuxen var med.
När vi hade plaskat en stund vid vattnet så gick vi och köpte glass. Buster och Molly fick varsin! Samtidigt som vi satt där på våra handdukar började stads orkestern att spela. Det tyckte Buster var kul! Vi satt där och diggade till musiken och klappade händerna! Då njöt jag verkligen av att sitta där tillsammans med mina älsklingar! Riktigt mysigt va det!
Tyvärr hade jag lämnat kameran i bilen...det hade nog kunnat bli många härliga kort annars...så inga bilder idag...

Ikväll blir det musslor och räkor till kvällsmat och en flaska vin till det skulle jag tro! Det blir en bra avslutning till denna dagen och en bra början inför helgen!!

Hej svejs

2 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du vill vara med i min tävling, lycka till! Välkommen till oss någon dag när ni är ute på shoppingtur! Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Tack!! Ja, jag åker mer än gärna till eran underbara butik! Det blir alltid så dyrt där bara!! :-) Finns ju massor med fint!!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)