söndag 26 juli 2009

Blåbär och kantareller!


I eftermiddags gick jag ut en runda i skogen! Jag gick ut helt själv...så härligt!
Syftet med min lilla runda var att hitta blåbär. Det gjorde jag! Herregud vad mycket blåbär det fanns!! Riktigt kul! Jag satte mig ner på huk för att jag hittade ett par blåbär, när jag tittade mig omkring var det ju blåbär överallt! Skitskoj verkligen! Det som är det tråkiga med att plocka just blåbär är ju att det tar sån tid innan man har fått ett gäng. jag var ute i 2 timmar tror jag och jag plockade nog 1 liter. Det blev en riktigt god paj sen när jag kom hem igen, vilket såklart blev uppskattad av både barn som vuxen! :-)

Jag dök förövigt på två st kantarellställen också när jag var ute. Så om en stund blir det kantarellsmörgås! Mmmm, vad gott!!!!

1 kommentar:

  1. Gud så gött!! visst är det lyxigt när man hittar sådana riktiga kalasställen där det bara myllrar av bär!!! det gjorde vi hos min mamma o pappas stuga också! då är det kul att plocka!! tänkte ge mig ut i trakterna häromkring där vi bor o se vad som bjuds i bärväg också. hoppas ni har det bra! kramar

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)