fredag 31 augusti 2007

Fredagskväll

Herregud vad veckorna går fort. Nu är det redan helg igen och det är sista dagen på årets sommarmånader. :-( Man kan ju alltid hoppas på att det blir några fina dagar i september...
Idag har vi varit inne i stan och handlat lite. Ska göra hemmagjord pizza sen tänkte jag! Mmmumma!!
Sen har jag haft besök av en kompis. Vi hade en riktig mysig pratstund med fika därtill! Hon hade med sig en liten inflyttningsblomma och en försenad present till Buster. Så gulligt av henne! Det hade jag verkligen inte räknat med! Sådana småsaker uppskattar man verkligen!

Igår kväll bakades det bröd här hemma i köket!! Alltid gott med färskt hembakat bröd! jag gjorde tekakor som mamma alltid bakade när vi var små! Det smakade lika gott denna gången så här på vuxnare dar! :-)

Om någon är intresserad så kommer receptet här:

Tekakor
5dl mjölk
3 dl havregryn

Låt svälla över natten i kylskåp

50g jäst
1/2 dl socker
150 g margarin
10-12 dl vetemjöl

Blanda allt och forma till tekakor
Låt jäsa i 30 min
Naggas
In i ugnen 200gr, 5-8 min

Njut!!

1 kommentar:

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)