söndag 5 augusti 2007

1-års kalas!






Igår var det 1-års kalas som stod på schemat! Det blev riktigt lyckat och Buster var på ett strålande humör! Lika strålande som solen från en klarblå himmel! Gissade om vi dukade ute? Kunde ju inte bli härligare än att sitta ute på första kalaset!

Först bjöd vi på olika pajer, sallad och bröd! Jättegott tyckte alla!
Sen blev det kaffe och hembakat! Jag hade gjort en trettondagsafton-tårta och negerbollar! (de heter faktiskt så, och menar ingenting illa med det! Finns ju finska pinnar också!:-))
Jag tyckte det kunde passa på ett 1-årskalas!

Underbart fina presenter fick våran lille plutt också! Leksaker, skylt från sia "my room" med tillhörande krokar och längd-sticka.
Han fick kläder, pengar och en helt underbar nalle som hans mormor har stickat åt honom!

Ja, det var lite kort och gott om gårdagen!

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter! Härligt att ni kunde sitta ute. Nallen var verkligen för söt!
    Var det likadana skolbänkar ni hittade på rännet? Hur många hade ni? =) Vilka fynd, tänk att ha sånt fint liggandes! Lyxigt! Vi fick ge 350 kr för våran. Prutade inte ens utan tyckte det var ett helt ok pris! kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det är nästan exakt likadana. Det är två skolbänkar som sitter ihop, bakom varandra. Tror jag ska göra iordning båda två och såga av så de blir en och en istället.
    Ska köpa lite vit färg nån dag tänkte jag. Har du någon bra att rekomendera??

    SvaraRadera
  3. Jag var och köpte färg härom dagen som jag målat min lilla byrå med. Den är Flüggers egna, halvmatt, råvit. Köpte en lite finare pensel också nu när jag ska måla så pass mycket. Har målat byrån en gång än så länge och är jättenöjd. Färgen var jättelätt att måla med och det blev inga ränder efter penseln.
    Lite häftigt att de sitter ihop ändå, men det kanske är lite svårt att få plats med dem om man ska ha den så... =)
    Ha det så gott! kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)