måndag 26 april 2010

VAB idag och i morgon

Våran lille Buster har inte varit världens piggaste... Allt började i söndags natt när vi sov över i stugan. Buster vaknade flera gånger och var allmänt grinig och nån gång klagade han över magont. Helt plötsligt vaknade jag av att jag hörde en rap...då kräktes min lille plutt i sängen!!

Söndag morgon såg han så oerhört ynklig ut. Ja, faktiskt exakt såhär såg han ut!!



På förmiddagen piggnade han sedan till och var sig ganska lik. På eftermiddagen satt han stilla hela tiden och ville bara sitta i soffan. Redan kl 17 ville han gå och lägga sig och sova men jag bad honom att vila lite på soffan istället. Ville inte att han skulle somna för natten så himla tidigt. Han kändes varm så jag tog tempern och gav alvedon. Han hade 39,5...ganska högt!
Nattade honom vid 19-tiden som vanligt och när han sedan hade sovit ett par timmar hörde vi honom fullkomligt vrålskrika!! Har aldrig hört lille plutten skrika så hysteriskt. Jag rusade in till hans rum och försökte fråga honom vad som var fel...men fick ingen kontakt. Han bara tittade upp helt plötsligt i tomma intet och gallskrek igen...och så höll det på några gånger. gud vad otäckt det var! Lyfte upp honom och försökte trösta men det var lika med noll kändes det som!! Han reagerade inte varken på mig eller Björn. Det enda han verkade se var nog ett hemskt monster eller nått...
Ringde 1177 och fick bara höra att det kan bli så vid hög feber och att kräkningen kanske också berodde på detta! HAr aldrig varit med om nått liknande. Vi tvingade i honom alvedon och sedan tog jag febern på honom igen...då var den nere på 38,6.

Inatt hände samma sak igen...vaknade och bara skrek! stackars liten. Björn var hemma idag med honom och i morgon tänkte jag vara det. han hade inte så farlig feber nu i eftermiddag (37,7) men lika bra att stanna hemma en dag för mycket...

Hoppas på en friskare Buster i morgon!

1 kommentar:

  1. Guud vad läskigt, hade blivit livrädd =/=/ tur att det inte var nått allvarligt,,, stackars liten!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)