söndag 18 april 2010

porslin

Nu sitter jag och tittar runt på nätet och springer även runt i affärer för att hitta vårt porslin! Vi vill önska oss ett framtida vardagsporslin i bröllopspresent.
Jag har tittat lite SIA:s kollektion, men tyvärr verkar det som att det är slut...?
Vi vill ha ett vitt enkelt porslin men det får gärna hända nånting ute i kanten på tallriken. Du som läser får gärna tipsa mig om du vet något fint!! Jag har fått för mig att HIMLA också har fina serviser men vet inte var jag ska leta? Finns det någon butik i stan som säljer deras porslin? Tycker bara man ser textil därifrån jämt.

Ja, det är ju ett tag kvar men vore kul om man kan hitta något man gillar!
För övrigt fick jag alla inbjudningskort igår!! Blev jättenöjd!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vi har det vita porslinet Swedish Grace från Rörstrands, jag gillar tanken på att det är formgivet 1930 och att det står sig lika bra idag...!

    Hälsningar Sara!

    SvaraRadera
  2. Tack å tack för din kommentar. Har ingen aning tyvärr vad Leilas porslin kommer ifrån. Mitt första försök att baka macarons tog kanske 1,5 - 2 timmar. Lite väntetid att de skulle stelna till på plåten och 8-10 minuter i ugnen var väl det som tog längst tid.

    Ha en härlig vecka!
    Helena

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)