måndag 4 januari 2010

2010






Jaa, då blev det ett nytt år för ca 4 dagar sedan!! Tror jag nämt det förut...men jösses vad tiden går!!!

Vi hade en riktigt lyckad nyårsafton här hemma hos oss! Vi hade bjudit in lite vänner på god mat och dryck, raketer och lite trevligt sällskap med såklart!

Till förrätt hade jag gjort skagenröra som jag la i krustader, den var mycket god!! Varmrätten bestod av kalkon, pressad potatis, sås och olika grönsaker.

Efterrätt blev en Toblerone och Baileys parfä!! Mmm, vad gott allting blev!


Dagen efter började jag jobba igen!! Nu e det slut på min mammaledighet! Det är väl med blandade känslor som jag lämnar denna tid bakom mig!

Jag har varit väldigt glad för att få stanna hemma så länge med barnen. Vi har hittat på mycket ihop och träffat många glada och nya människor framförallt mycket goda vänner!!

Ibland har det var lite tröttsamma stunder såklart för det är inte alltid barnen är helt lydiga och gör som man säger!! Trots detta så har det varit oerhört tacksamt att tillbringa många dagar hemma! Det känns ändå skönt att börja jobba igen. Träffa mina jobbarkompisar och alla vårdtagare igen! Hela helgen har jag jobbat nu och jag har redan känt mig uppskattad för att jag är tillbaka på jobbet igen! Riktigt kul måste jag erkänna!!

I slutet av varje månad ska det bli mycket trevligt att få en normal lön igen vilket man har kännt det sista att jag har saknat!! Slippa den lilla ynkliga mammapenningen! :-)

Björn är hemma hela denna veckan också från jobbet för att inte dagis har öppnat ännu. På mån den 11 januari börjar inskolningen för Molly!! Då får vi hjälpas åt helt enkelt. Jag tar hand om det om jag är ledig och tvärtom om jag jobbar!



Japp, det var lite nytt härifrån. På tiden dessutom!! :-)

Ha nu ett GOTT NYTT ÅR alla mina vänner!!

1 kommentar:

  1. Gott Nytt Åt till hela familjen!
    Det verkar som att ni har haft en härlig nyårsafton med alla barn och vuxna! Snygg Buster ser ut med slips och skjorta! Jättefin! Inte klokt vad Du o Kajsa är lika! Helt fantastiskt och likadana tunikor oxå!
    Nu hoppas vi alla på ett riktigt bra 2010!

    Instämmer helt att det nu var på tiden med ett nytt inlägg! Har kollat varje dag hela helgen men inte nåt nytt att läsa förrän idag!!
    Kram från mormor

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)