onsdag 2 december 2009

nappar, julpyssel och underbart väder!

Vi kan börja med att säga att jag och några kompisar var på julpyssel igår på Blomsterdesign på Trandared. Vi hade en riktigt mysig kväll med glögg, pepparkakor och en massa julpyssel.
Jag hann med att plantera två små mini-enar i mina krukor som jag hade med mig, 6 st manchetter av mjuk-en till min kandelaber och sist men inte minst en dörrkrans. Bildbevis kommer i morgon!...om ni vill se... :-)

Sen detta med nappar...
Buster är såååå duktig!! Han gick med på att posta sina nappar till Tomten i morses innan vi åkte till dagis!! han la dem i ett stort kuvert, klistrade igen och la dem på lådan! Jag har förklarat för honom hur många ggr som helst att de inte kommer tillbaka och att han kanske får paket av tomten om när han är så redig!
Ikväll när pappa hade kommit hem och fixat belysning runt altanen så gömde han 2 paket där ute.
Tomten har vart här...Han har lämnat paket till dig! Buster blev hur lycklig som helst!!
Han fick det som han lääänge har väntat på. En robot och även filmen BOLT! Våran lille gubbe blev jätteglad. När han la sig innan påpekade han igen att han ville ha nappen...men inget mer och hans somnade lika snällt som vanligt. Ska bli spännande om det håller i sig! Man kan ju alltid hoppas!

Vilket underbart väder vi har haft idag! Man blir ju glad i hela kroppen!!! Riktigt skönt och frisk luft ute! Efter dagis åkte vi till ramnasjön och matade fåglarna. En mysig utflykt som barnen tyckte om! Särskilt när man fick mata fåglarna med bröd och äta bulle som mammsen hade med!

1 kommentar:

  1. Va duktigt av B!! vi kör också den hemma nu, att Edwin ska skicka sina nappar till tomten :) får se hur de kommer att gå. Vilken bra ide att gå till ramnaparken!! Jag har ju vart hemma med barnen hela veckan för dom vart sjuka men idag hade jag ju kunnat åkt dit med dom.. nån annan dag :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)