måndag 21 december 2009

Känns att det börjar närma sig!

Sitter nu soffan och båda barnen sover. Björn jobbar fortarande så jag har passat på att slå in de sista julklapparna! Det känns verkligen som att julafton närmar sig med stormsteg. Har inte december månad gått mycket snabbare än vanligt?? Fattar inte vart tiden har sprungit iväg?
Men... jag känner mig ändå ganska redo nu inför dopparedagen! Kokade mer tomtegröt idag igen och årets sill la jag in i fömiddags! Längtar allt lite till julafton. Särskilt tills tomten kommer. Ska bli så kul att se barnen lyckliga av sina paket!

Idag kom min underbara mamma hit och passade barnen några timmar så att jag kunde luncha utan barn tillsammans med mina goa vänner som jag lärde känna för ca 3 1/2år sedan.
Det kändes nästan som en avslutning på nått vis. Tacka underbara NI för alla tillfällen och fikastunder vi har haft tillsammans! Kommer att sakna er enormt!

På fredag är det bara 1 ynklig vecka kvar tills min mammaledighet är slut. Känns konstigt men ändå skönt på något vis. jag kan det här med att vara hemma nu...kanske blir som semester när man kommer till jobbet!!! :-)

Efter våran lunch på Tant Grön gick jag och handlade de sista klapparna! Nu är jag helt klar med allt sånt. Inslaget nu ikväll! Känns skönt!

Därefter åkte jag till jobbet! Var inbjuden på glöggmingel där tillsammans med alla jobbarkompisar! Oj, vad de hade dukat upp! Det fanns en massa gott! Vi fick även våran julklapp av chefen! Det var det bästa vi fått tror jag när jag tänker tillbaka! Eftersom det är kommunen man jobbar för så får man ju vara glad för det lilla! Men jag tyckte det var väldigt generöst denna gången! Vi fick en chokladask och en blomstercheck och även presentkort på Borås Köpmannaförening! Himla bra!

I morgon vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Kanske blir lite pulkaåkning...synd bara att inte Molly tyckte det var kul. :-(

2 kommentarer:

  1. Men Frida! ush så hemskt det lät... :-( vi får helt enkelt större anledning till att ta igen kvällen på Babbel då ju ;-)
    Kraam och GOD JUL TILL ER!!!!

    SvaraRadera
  2. MEn hålla vi ska ju inte flytta bara börja jobba ;-) En kväll på Babbel efterlyses snarast!!! Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)