måndag 31 augusti 2009

Omplanering!!

Det är tur att man är flexibel som 2 barnsmorsa!
Idag kl 10 skulle vi egentligen åka till tandläkaren med både Buster och Molly. Men de ringde vid 8 tiden och sa att han var sjuk så då flyttade vi fram det 2 veckor. Hmm...vad skulle vi hitta på då...måste ju hitta på nått kul när Buster inte är på dagis!
Det blev öppnis på Kristineberg istället. Båda barnen hade jättekul! Det var väldigt längesen vi var där så det var riktigt uppskattat. Senast vi var där tror jag närmare bestämt var precis innan dagis stängde för sommaren. Vilken skillnad på nu och då! Molly gick ju runt överallt och var med på ett helt annat sätt än vad hon har varit innan! Hon skrattade gott många gånger och slängde sig hejdlöst i den stora röda skålformade kudden!
När det var fikadags åt vi alla 3 varsin smörgås. Men...det är ju synd att säga att man sitter och njuter lugnt och stilla. Mollys armar är ibland 2 meter långa. Hon fick tag i både Busters saftglas och smörgås. Torka torka torka!!!!
Sångstunden blev också poppis! Molly gick runt och tittade på alla som sjöng och Buster följde varenda rörelse till sångerna noga!

J skulle kommit hit i eftermiddag för att prata igenom lite ang lördag. Hon ska ha sin 30-årsfest då och jag har lovat henne att hjälpa henne att laga ihop lite mat att bjuda på!
När jag åkte ifrån öppnis hade jag fått sms av en okänd...
-Vi hörde att J ska hem till dig i em. Kan inte du komma hem till henne istället för vi är flera som ska överraska henne på födelsedagen!
För att hon skulle hålla sig hemma så att allt kunde gå enligt planerna så ringde jag upp och frågade om jag kunde komma till henne istället!!
Återigen...omplanering!! Men det gjorde mig ingenting...för det blev verkligen lyckat!!! Himla kul att överraska andra! Det borde man göra oftare!
har däremot ingen aning om hur det är att bli överraskad själv...men det hinner säkert komma inom sin tid, det med...

2 kommentarer:

  1. Vad kul att de uppskattar Öppnis så. Allti en fröjd att vara mammaledig när barnen är glada. Så du vill bli överraska du...hihi!!! Kramar

    SvaraRadera
  2. Känner verkligen igen de där med lååånga armar! Snabbt som sjutton går det också :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)