onsdag 26 augusti 2009

1 årskontroll

Idag har jag haft med mig Molly på 1-årskontroll på BVC. Alltid lika spännande att mäta och väga!

Nu vägde hon 10615 g och var 76 cm lång

Buster i samma ålder vägde 9305 g och var 74,5 cm lång. Lite kul att jämföra. Det är ju ändå lite skillnad på dem!

Molly visade upp sin glada och positiva sida som alltid! :-) Det var ju dags för vaccinering också. Men när sprutan åkte in i låret så tittade hon bara. Efterår var det bara ett stort flin! Gullunge!!!!
Ett riktigt charmtroll måste jag ju få lov att säga!

Det har ju allid unkat fint att mata Molly, men ör att göra det ännu lite roligare så ick hon hålla i en sked för första gången idag! Det kanske är sent...jag vet inte men det har ju gått så bra innan, så det har inte blivit av. Det tyckte hon var jättekul! Jag gav henne lite mat på skeden i mellanåt och hon stoppade in den i munnen med en gång! Redo kanske?!!


2 kommentarer:

  1. Hej och tack för komentaren, alltid lika roligt att få en komentar så man kan upptäcka nya mysiga bloggar :)
    Vilka söt troll du har! :)

    SvaraRadera
  2. Underbara söta Molly!!! Hoppas allt är bra med er. Kanske kan ses en dag nästa vecka när jag slutar 15???Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)