söndag 27 juni 2010

midsommarhelgen 2010


Vi har verkligen haft en kanongo helg! Midsommar, sill och potatis, dans, glada barn, trevligt sällskap, grill och SOL!!!!

Redan i torsdags kväll tjuvstartade vi helgen med grill hemma på altanen och vänner på besök! Mycket trevligt!
Fredags...ja, Midsommarafton var det ju då! Jag jobbade till 14.30 vilket gick helt ok! Jag slutade lite tidigare för att det var så himla lugnt! Därefter åkte jag hem och gjorde mig iordning för att åka på midsommarfirande! B och barnen var redan där! Det var mat, dans, tipspromenad och även ponnyridning för de små! Det var första gången som Molly satt på en häst! Så himla sött!! Hon var först jätteledsen...men när jag släppte ner henne och tog av hjälmen så blev hon riktigt arg på mig! Hon ville nog försöka ändå... Helt plötsligt när hon fick hoppa upp igen blev gråtet till skratt!!

Barnen hade en riktigt rolig dag med mycket stoj och lek!

Dagen efetr var det dags för mig att jobba igen men det gick också fint! Jag visste ju att det var sista helgen och sista dagarna innan det blev semester!
Eftermiddagen och kvällen tillbringade vi hos våra underbara vänner C och D! Vi badade tunna igen och åt och drack gott!! Vi har sååå kul ihop! Helt otroligt att man kan ha så roligt!
Barnen somnade vid 20.30 ungefär sen fick vi lite vuxentid för oss själva! Det behöver man ha ibland!
Idag har jag jobbat min sista dag!!! GÖTT!!!! Nu är det 3 veckor semetser som gäller!!! Hur skönt som helst! Jag hoppas inte att den tiden inte bara rusar förbi!! Vi får se vad vi hittar på! Har lovat barnen att vi ska åka till Legoland och Liseberg...sen får vi se!

Ha det gott där ute!
Det ska jag ha!

1 kommentar:

  1. Du vet att man måste passera Skåne för att komma till Legoland va ;-) Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)