tisdag 16 februari 2010

helg i stugan och kalas

Hej på er igen.
Nu sitter jag här och snorar. Har kännt mig lite vissen nu i ett par dagar. Täppt som bara den i näsan och så känner jag även av lite i halsen. Men men...bara till att ta alvedon och nässpray och hoppas på att det går över. Hinner inte vara sjuk nu. Massa jobb och roliga saker man ska iväg på hela tiden!

Helgen som var, åkte vi ner till stugan en sväng. Dels för att det var väldigt längesen vi var där och även för att det blev ett mellanstopp där, på väg till kalas i Ängelholm.
Vi blev bjudna på god mat i stugan av mamma och Lars!! Tack så jättemycket!! Det blev även en skön promenad och bus med barnen såklart. Skönt att komma hemifrån lite och slippa alla måsten. När man är iväg kopplar man av på ett annat sätt och kan enbart koncentrera sig på barnen!

På söndagen fortsatte vi bilfärden till Ängelholm. Där var det kalas för Björns syster. God mat även där och en liten rolig händelse tack vare Molly!!

Hon sprang helt plötsligt runt med en liten påse i handen. Stog still en stund och tittade ner i sin lilla påse. Jag reflekterade inte över att det var en påse från Guldfynd...men sen tänkte jag...undra vems påse detta är? Vad är det i?? Jag tog påsen från Molly och tittade efter vad det var.
En liten ask...jag öppnade och fick syn på två guldringar.
Ehh...två förlovningsringar?? Svärmor, Björns syster och jag fick oss ett gott skratt men ett tyst sådant...förstod att det var Helenas svärmor som skulle förlova sig!! hihihi...lite kul måste jag ju erkänna. Tänk vad en liten tjej på 1 1/2 år kan avslöja utan några ord...!!
Jädra skitunge!!! :-)

Här är några bilder från helgen

Våra godingar


Molly med sitt smile!


Provligger Busters säng i stugan. Sover på låtsas!


Molly myser med farmor

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder på godingarna! Molly ser för härlig ut med sitt lilla varggrin! Det var roligt att ha er i stugan igen,det var ju ett tag sen nu! Ni är alltid välkomna!
    Kuligt det du berättade om Molly på kalaset! hihihi!

    Ha det gott i snöovädret!
    Puss o kram mamma

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)