fredag 5 februari 2010

Fynd och lek hemma





Hej!! Nu var det flera dagar sen igen. Tyvärr lär ni får stå ut med det, full rulle hela tiden!

Idag har vi bara varit hemma hela dagen. Jag har varit ledig, vilket var skönt. Har jobbat hela veckan och gör det även i morgon och på söndag. Vi valde att stanna hemma idag för Buster har varit lite hängig. Hade lite feber i morses, hans lilla näsa rinner hela tiden och han har även en fruktansvärd hosta imellanåt. Stackarn!!
Det blev mycket filmtittade för honom idag. Samtidigt har Molly gått runt med sin dockvagn och jag har hängt upp mina favoritgardiner i fönsterna igen. Nu är de blommigt och lite vårigt!! Gör vad som helst för att bli av med vintern nu! Visst är det fint med allt det vita ute men...nej tack, det räcker nu tycker jag!!

Nu sitter jag själv i soffan och myser! Barnen sover för längesen och Björn roar sig med alla gamla kompisar!! Det var längesen jag satt själv en fredagkväll. Kan tänka mig att göra det ibland....gud vad skönt jag har det!!! Ja, självklart är det mysigt när sambon sitter jämte en oxå men att vara själv är mer sällsyns så då passar man på att njuta!

Nu ikväll körde barnen och jag in deras pappa till stan och sedan åkte vi hem till min bror hans Emma. Hämtade en stol där! Ja, en tripp trapp till lilla stumpan! Brorsan hade hjälpt sin kompis att flytta förra veckan. Denna stolen ville de inte ha, så tänkte han på oss!! Fick köpa den för 500kr. Himla bra!! Rätt färg var det ju oxå!!!

3 kommentarer:

  1. Vilken helt underbar dockvagn, får man fråga var du har köpt den?
    Och en vit tripp trapp är ett önskemål här oxå, men de brukar ju kosta en del, 500 var ju ett jättefynd :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tripptrapp är ju jättebra!
    Jag köpte en beg. till Noelle i höstas, dock en i fel färg, typ ljusbrun, så den ser ju ganska sliten ut.. mn det funkar så länge vi bor här.. hehe! Sen KAN man ju renovera dom själv sägs det.. haha, dock inget för mig ;)

    SvaraRadera
  3. ja, behagnat är inte alltid så dumt!
    Man är så nöjd när man gjort bra fynd!!

    Frida: Ja, jag älskar den dockvagnen! Den önskade Mollys sig (eller...kanske jag) till hennes 1-årsdag. Den kommer från http://www.juliasvitadrommar.se/

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)