onsdag 25 juli 2007

Shopping!!




Halli hallå!!!
ÅÅ vilken rolig dag det har varit idag! Jag har inte gjort nått annat än att shoppa idag! Allt blev dessutom till riktigt bra priser vilket gör att det känns ännu bättre!!!
Först var jag på EKO. Där var det rök-rea efter branden. Jag fick tag i en jättefin orkide, en hjärta på tråd på båge (heter det så??), ja sen blev det lite shampo och hårspray, sånt som behövs. Allt var på super-rea. Blommorna var det 50% på!! Riktigt kul!
Sen köpte jag mig 2 st kokböcker i bokhandeln. Leilas middagstips och Kärlek, oliver och Timjan av Anna Bergenström. Riktigt fina böcker! Dessa två var det också halva priset på pga brandrök!
Sen kunde jag ju inte låta bli att åka till Loppis som jag visste öppnade kl 14! Jag har varit där en gång för väldigt längesen men hittade ingenting då. Idag hittade jag flera bra saker. Jag åkte dit egentligen enbart för att jag gärna ville ha en pedistal. Jag gick ett varv runt möberna och såg en på väg ut därifrån, precis framför ögonen på mig nappar en tanta tag i den och börjar mäta med sin fåniga tumstock. NEEEJ, kände jag bara då! Det var ju därför jag kom hit. JAG ville ha den!!!!! Ja ja, det var inte mycket att göra åt så jag gick därifrån och tittade på lite annat smått och gått. Jag hittade ett par vita ljus stakar för hela 10 riksdaler, en såsslev och 4 st små plockgafflar! Kanon tänkte jag och var ganska nöjd ändå! Sen tog jag ytterligare ett varv runt möblerna och hade sån tur att jag hittade MIN pedistal ändå!!!!! ÅÅ, jag tog den med en gång och höll den stenhårt. Tyckte den var urfin med sin vita färg! Perfekt att ha i ena hörnet här hemma!!!
Ja, min dag är gjord. Mycket fint blev det. Såå roligt när man lyckas till bra priser.
Det var lite nytt för nu.
Tror jag ska ta mig en titt i Leilas kokbok och se om man kan baka något gott därifrån!!

Hälsningar från mig!!!

3 kommentarer:

  1. Vilka fynd!! Vad kul!! Vad var det för loppis?? Du måste tipsa mig! =)
    Jag och mamsen var också i k-land, men vi gick inte ens ur bilen... var ju hur mycket folk som helst, puh! Skulle till Lindex egentligen bara för att hämta ett gåvopaket från Libero (?), men får ta det en annan dag istället!
    Nu har ju snart denna vecka gått, men vi kanske kan ses i nästa istället. Då har ju M börjat jobba igen.
    Behöver du lille B:s jacka tidigare förresten så är det bara att komma, slå en pling bara så att vi är hemma. Ni glömde även locket till nappflaskan.
    Ses å hörs! kramar

    SvaraRadera
  2. jaha, jag har undrat vart locket tagit vägen. mm, så är det när man har mycket att tänka på.
    Me vi måste ju se till att träffas snart!!! Tanken var att vi skulle ut med båten i helgen, men det ska blåsa dumt. Vi åker kanske nästa vecka istället. Men, vad gör ni nu på fredag då?? Kanske kan ses då?
    Loppisen var riktigt kul !! Det var på Borås Second Hand på väg till K-land. Du får la hänga med nästa gång!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Hej hopp! Hittade glimmaskålen på en loppis i Kinna! kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)