fredag 17 december 2010

Barnens lussefirande




I onsdags såg vi världens sötaste lilla luciatåg på barnens dagis!
Det var -16 grader...ja, nästan lite i kallaste laget... men lucia firades ändå ute! Är det ur och skur så är det!
Jag tog på barnen hemma. Det var 4 lager med kläder innanför pepparkaksdräkten och tomtedräkten! Mollys pepparkaksklänning som jag hade köpt blev ju alldeles för liten med alla dessa kläder så hon fick låna Busters!! hahaha...både dem och jag skrattade gott när de var påklädda och klara!

De var jätteduktiga och sjöng så fint!!! Därefter blev det glögg och pepparkakor!

Ja, nu närmar det sig verkligen jul med stormsteg! jag känner mig långt ifrån redo. Är inte klar med alla julklappar och mat än. Vet inte hur och när jag ska göra detta....kanske i helgen om någon tar hand om barnen...går liksom lite lättare och fortare då! :-)

Igår hade jag en ledig dag!! Helt underbart! Det är man inte bortskämd med...känns som man bor på jobbet. Men nu ska vi njuta av en ledig helg tillsammans!Idag har vi gått på pippi. En teater som var på Folkan med musik och sång!! Barnen tyckte verkligen det var jättekul!!! De satt som små ljus! Även Molly!!
I morgon blir det underbart gott julbord på Laxbutiken tillsammans med mina föräldrar och min bror och Emma!! Mmm, ser fram emot detta!!

Ha nu en go helg ni också!
Kram Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)