onsdag 6 oktober 2010

ljung och funderingar

Har varit ledig idag! Men dumsnäll som jag är så hade jag lovat att följa med en av mina vårdtagare till sjukhuset så jag flexade in några timmar. Barnen hade nog inte så mycket emot det, de fick vara på dagis och leka en stund! Tur att de älskar sitt dagis!

På vägen hem sprang jag in på blomsterdesign och köpte lite ljung. Tänkte ha dessa inne faktiskt! Tycker de är fina att titta på och de passade så fint till mina nya krukor som jag fyndade på Hjärterums rea förra veckan!! Jag har redan satt krukor med blommor på plats och det blev jättefint! Alltid kul med lite nytt och fräscht i fönstren!

Nu ikväll var Buster på sin gympa som han gillar så! Han hade laddat med en stor portion tomtegröt efter dagis som jag gjorde i förmiddags! Lite tidigt att redan göra den gröten kanske men jag var lite sugen...och det var Buster också! Han blev väldigt glad när jag sa vad jag gjorde.
På hans gympa var en kompis från dagis där idag. Kalle heter han, även hans syster var med som jag inte har sett innan. När vi sitte ri bilen på väg hem säger Buster
-Mamma, vad heter Kalles storasyster?
-jag vet inte vad hon heter
- Hon heter nog Kallelina!!!

Hahahaha..tyckte jag var lite gulligt!! Han undrar och frågar mycket nu. Idag vid lunchen sa han till Molly att både han och Molly har legat i mammas mage. Men sen satt han tyst länge och frågade mig
-Hur gådde vi in i din mage mamma??
Jaa...hur svarar man på den??

Så sött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)