fredag 9 juli 2010

Möhippa Del 1


Så här fin var jag igår kväll!!! Nyss hemkopmmen från en heldag på liseberg hela familjen blev jag huuuur chockad som helst när en bil kom farandes utanför huset med världens tutande!!
5 kärringar (trodde jag) klev ur bilen. De verkade fulla och jag kände igen ett par men.... nej, jag fattade INGENTING!
5 galna kompisar var det som kom. De hade peruker på sig och var väldigt glada och stojade in till oss!!
De tvingade på mig en ful plysch-klänning, träskor och satte upp mitt hår, sminkade mig lite och gav mig en cider i näven! Drick nu Frida!!! Du måste bli lite go i kroppen nu om du inte vill att det ska bli för pinsamt!
Det bangade jag inte på! Självklart kunde jag tänka mig cider!!!
de andra drack cider och vin förutom Cajsa som körde. Hon hade en del att ta igen...
Jag fick packa en västa med diverse grejer och sen åkte vi!
Första stoppet blev på Statoil där jag fick mitt 1:a uppdrag! Jag skulle köpa en porrtidning, 10-pack kondomer och köpa en grov körv i brö!!! Snacka om pinit!!!!
Men det gjorde jag såklart!

Sedan körde de runt nere på stan och gjorde mig nervös...det var ju torsdagskväll!!
Men helt plötsligt fick jag ögonbindel på mig...sen ledde de mig ur bilen. Jag skulle räkna till 20 och sen fick jag titta.
När jag tittade upp är jag mitt i rondellen vid badhuset!! Mina vänner kör bara runt, runt och runt!! Gapskrattar åt mig såklart!! Fy fan va roligt det var!!!!

Sen fick jag hoppa in i bilen igen och bindeln åkte på igen. Jag tyckte aldrig vi var framme. De pratades en del i bilen och de prattade om att vi skulle möta de andra....det var mycket folk och -titta...han tar kort på oss!!!

När vi var framme fick jag ledas ut igen och jag fick på mig hörselkåpor, och så fick jag ett nytt kuvert med ett till uppdrag i!
Jag skulle räkna till 50 och sen fick jag titta igen.
50, ropade jag!!! Märkte att det var alldeles tyst runt mig och sen ser jag att jag är hemma igen. Ingen bil i närheten heller...

öppnar mitt kuvert och där står det: LURAD!!!!! Så lätt slipper du inte undan. Ses igen!!!

Hahahaha...detta var det absolut roligaste och överraskande jag varit med om!!! Kände mig totalt grundlurad! jag som hade börjat dricka och ville vara med på noterna!! De andra hade bara druckit saft och färgat vatten!!! Näe...jag var såååå lurad!!!! Men svinkul hade jag åt det! Hmm....undra hur den "riktiga" möhippan blir!!!!

3 kommentarer:

  1. Hej Frida,
    Vilken underbar läsning, förstår att du måste ha känt dig snopen!

    Just nu har jag en utlottning på min blogg där man kan vinna en underbar personlig barntavla.
    Det hade varit jätte roligt om du hade velat vara med och tävla!

    Hälsningar Mia

    SvaraRadera
  2. Det var sååå himla kul!!! Och du, det kommer mera...... Kram Vickan

    SvaraRadera
  3. Haha, gud va roligt!! Hoppas jag får ta del av fortsättningen här på bloggen :):)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)