onsdag 17 juni 2009

en jobbig dag!

Härligt att dagen snart är över. Jag är så jäääkla trött nu! Har precis lagt Molly och snart är det Busters tur. Då blir det soffläge för min del!

I förmiddags gjorde jag ett besök hos skatteverket. Jag frågade varför jag inte fått mina pengar som jag blivit lovat innan midsommarafton! Svaret var att jag inte hade anmält kontonummer...
Men det var jag 100% säker på att jag hade gjort sen innan. Men de hade tydligen mitt gamla, fasen, vi har ju bytt bank!! Skit oxå. Fick iallafall hjälp med att fylla i en föråterbetalningsblanket. Så nu e det bara att hålla tummarna att jag får pengarna snart annars får jag vänta till Augusti.
Hade ju vart kul med lite extra pengar lagom till semestern och när barnen fyller år!

Sen blev det dax att hämta Buster för sista gången på det dagiset. De hade haft midsommarfirande idag och han förstod inte riktigt vad de höll på med runt den där kontiga stången?!! :-)
Eftersom det var sista dagen tycker jag det var dålig stil att han inte fick sitta kvar och äta midsommarlunchen tillsammans med de andra barnen. Men det var väl kanske besvärligt...
jag har varit riktigt less på det dagiset nu...många grejer som spelar in.
När fröknarna skulle ut och röka så bad jag en vikare om en påse så jag kunde packa ihop Busters kläder, blöjor mm som han hade kvar där. Sen när jag gick ut till bilen stod de där i närheten och rökte givetvis...en av dem frågade om det var sista gången idag. Ja, kanske...vet inte än om vi kommer imorgon sa jag. sen gick vi in i bilen och åkte iväg.

Tycker inte detta känns kul alls. Trist när det blir ett sånt här avslut. Har tröttnat på att säga vad jag tycker för det hjäper ju inte ändå. De har allitd nått dåligt att kontra med.
Så nu struntade jag bara i det...inte ens en liten blomma har jag köpt till dem...har verkligen inte varit nöjd det sista..

I em var vi på Busters nya dagis där han ska börja till hösten. Det kändes superbra!! Jättegulliga fröknar, stor yta att leka på, massa roliga leksaker och kompisar, en kocka som lagade maten på plats varje dag. De är ute och leker väldigt mycket vilket Buster älskar! Ja, det verkade helt enkelt toppen! Vi fick gärna komma dit en dag till nu innan semestern om vi ville och hälsa på ytterligare en gång. Kan hända att vi åker dit på måndag och säger hej.
Buster lämnade också ett gott betyg! Han ville inte åka därifrån. Han kunde nog vara kvar där resten av dagen om han fick välja!
När Buster börjar där får han dessutom vara där 3 dagar i veckan á 5 timmar. Nu får han äntligen spendera lite mer tid och äta tillsammans med resten av gänget! Det tycker jag är minst lika viktigt som allt det andra!

Ja, jag hoppas nu att detta är en ny snart på något bra!

1 kommentar:

  1. Låter jobbigt att det inte funkat med dagiset. Det är ju sååå viktigt!
    Hoppas det blir bättre på det nya.

    Och att du får en bättre dag idag.

    Kram Frida

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)