söndag 24 november 2013

Julbak och Åhaga

Hej!! Idag kl 11 hade vi planerat att Hannah, Robban, Lilly och mamma skulle komma hit och baka pepparkakor! Egentligen även Sofia och Maja oxå men Maja den stackarn hade feber igen.

Före detta åkte barnen och jag in en snabbis till Åhaga för att titta på julmarknaden! 
Köpte glögg och bollar med ljus i!:-) låter knäppt men så
Här ser de ut!!


Barnen fick även göra marsipangrisar, snickra ihop ett flygplan mm! Det var väldigt uppskattat!!



Den fina Frösunda björnen var där oxå! Givetvis ville barnen fram och krama! 

När vi kom hem gjorde jag lunch till alla som skulle komma! Vi åt och sen satte vi igång!! Kul när alla hjälptes åt! 




Det bakades pepparkakor i en jäkla fart, barnen var riktigt duktiga och tyckte det var roligt. Robert fick i uppgift att göra kristyr så några köpta pepparkakor blev dekorerade med deras namn. 
både Hannah och jag gjorde en sats var med lussebullar! Jag gjorde förra årets bullrecept! Så sjukt goda!! Finns i fliken recept tror jag eller om det ligger under jul…
Istället för de gamla vanliga halvtråkiga lussebullarna så är detta saffransbullar med vit choklad i! mmm, kan lova att de går hem.
Underbart goda!

Julmusik på spotify såklart och Hannah hade med sig glögg som vi drack! Detta måste vi göra om varje år! Håller med dig Hannah, detta får vi göra som tradition!




Så här fina blev bullarna när de var klara!!:-) gott! 

Ska lägga mig nu tror jag allt! Trött efter denna helgen! Kramar!

1 kommentar:

  1. Tack för igår! Verkligen jättemysigt och tiden bara försvann! Tack för att jag fick vara med! Kram mamma<3

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)