torsdag 7 november 2013

Älskar att stå i köket

Av någon konstig anledning älskar jag verkligen att stå i köket och laga mat eller baka!

Idag har jag haft min första lediga dag av fyra!
Dagen började med att vi försov oss! Buster kom och väckte mig 7.30 och frågade om han var ledig idag! Shit!!! Nej, vi har sovit lite för länge! Ta på dig kläderna gubben,  så kör jag dig till skolan! Väckte molly och slängde på sig sin one piece! Perfekt ändamål för det!
Jag åkte i morgonrocken! Barnen tyckte jag var knas! Det kan man ju inte göra mamma!!! Jodå, det går!:-)

Molly ville sen baka negerbollar(jag kallar dem fortfarande så!) 
Jag ville griljera en helgakinka som jag köpte härom dagen! Så vi gjorde både ock!
Jättefina runda bollar gjorde hon sen hjälpte molly till med att blanda runt griljeringen. Det blev lite för mycket så hon fortsatte att leka med detta! Jag började sen steka fläsk och gjorde löksås! Grädde ville hon hälla i sin lilla soppa och så snodde hon även lite lök när inte jag såg! Gissar att hon också kommer stå i köket senare i livet precis som jag! 
Hon höll säkert på med detta i en  halvtimma!! Jag lät henne stå där och söla och fixa! Blir bara glad av att se henne! 




Har varit på utvecklingssamtal för molly i dag! En mycket go och glad tjej fick jag höra! Hon har haft lite svårt att komma in i nya gruppen men alla barnen där känner ju varandra sen innan och är så starka i sig själva. Det är ju molly också och då är det inte så lätt! Men givetvis har ju pedagogerna varit med och hjälpt till så att det går bra! Hon har lite kontrollbehov också våran lilla dam! Vill alltid gärna veta vem som öppnar och stänger!! Hehe... Hon e bara för söt min lilla Molly! Tänk att hon börjar förskolan nästa år! Inte klokt! Då får jag stå själv i köket och greja!:-(
Berättade även att vi är så fantastiskt nöjda med detta nya dagiset!! Sån jäkla skillnad på pedagogerna! Känns underbart!

Efter mötet åkte vi till badhuset där Carola, Neela och zeb mötte upp! Detta lovade vi våra barn för ett par veckor sedan och det var väldigt efterlängtat nu!

Kommer åka dit oftare framöver! Tänkte innan att det känns lite svårt att vara själv med 2 barn men ack så fel jag hade! De börjar bli stora nu och var såå duktiga! 

Nu har jag precis gjort en kräftsoppa och tagit mig en latte! Nu e lunchen klar inför morgondagen! Härligt! I morrn blir det inget pill i köket trots att jag älskar det! 
Hej på er!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)