torsdag 14 november 2013

Längtan efter jul

Hej på er!! Tror inte att jag är den enda som börjar längta lite smått efter julen. Jag ser nog inte fram efter självaste julafton tror jag utan det är allt pyssel, pepparkaksbakning, och pyntande som jag älskar och längtar till!! Har faktiskt smygbörjat lite nu! 

Igår var jag ledig och det var vackert väder hela dagen! Molly och jag packade en ryggsäck med lite varm choklad, kex och pepparkakor, en filt och 2 st sitterunderlägg! Vi gick ut i skogen för att plocka kottar, mossa och pinnar! Vi tog en liten fika under solstrålarna! Gud vad underbart vi hade det! Riktigt riktigt mysigt! Vi tog vara på stunden och njöt så länge det varade! 






Idag har vi åkt runt till lite olika affärer! Har varit på fritslatyglager och råvarulagret! Hitta massa roligt! Bl.a. Denna söta som självaste Ernst har designat ville gärna flytta hem till mig! 
Köpte en mysig bjällra som hänger i ett rep som jag ska hänga upp hör hemma nånstans!:-) Det blev lite annat smått och gott också!! Blev självklart lite pyntat sen när vi kom hem! 





3 kommentarer:

  1. mysigt du har gjort!! och mysig stund med söta molly!! hoppas på en date snart?? :-) nu har jag börjat blogga så smått igen.. lusten faller på lite oftare nu för tiden. :-) kraaam

    SvaraRadera
  2. Så mysigt du har gjort! Det är vägen mot julen som är mysig inte själv målet egentligen! Kul att du gör samma pepparkaksdeg som både jag och mormor alltid har gjort! Traditioner! Du är bra på att leva i nuet Frida! Kramis mamna

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för fina kommentarer! Jättekul!
    Ja, absolut Jenny! När kan du?

    Den pepparkaksdegen ska göras varje år!! Så sjukt god!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)