söndag 1 december 2013

1:à advent

Hej på er!
En febrig, snorig och hostig vecka ör nu till sin ända! 
Fick hämta hem Buster från skolan i onsdags. Ingen pigg kille då... Sen blev även molly dålig. Men som tur var släppte febern efter ett par dagar men än sitter förkylningen och hostan i lite...

I fredags var en stor dag!! En väldigt betydelsefull dag för min kära bror och hans flickor!
Det var inflyttningsdax i deras första hus!!!  Vi bar flyttkartonger, bananlådor och massa annat i flera timmar! 2 trappor upp     Så mycket spring upp och ner blev det. När nästan allt var nere, ja då var det en vind att tömma också! Shit vilken träningsverk jag fick efter detta!! 
Men det var roligt att hjälpa till!! De såg så jäkla lyckliga ut!! Huset var verkligen supernysigt!! Detta kommer passa dem som handen i handsken!! All lycka till er i er nya lya! 

Igår var det jobb för min del! Har ju varit ledig flera dagar nu så det var mysigt att jobba lite igen! 

Idag har molly och jag haft en riktigt mysig förmiddag ute i Boanäs hos finaste Tina och hennes familj! Det var uppdukat ris à la malta, glögg, fika och julmust!! 

Sen hade de förberett ett helt bord fullt av mossa, kottar, kanelstänger, granris, lingonris och en massa annat! Vilket jobb! Helt beundransvärt!! Jag hade tagit med en halmstomme som jag klädde med mossa! 



                   Så här blev den! 

Vi grillade korv sedan och Molly blev omstoppad av Tina med filtar!! Så otroligt fridfullt och mysigt de har de i sin stuga! Tack snälla för idag!!!



Iem åkte vi till min mamma på lite kalas! Hon fyller år idag så vi samlades där och åt tacos och en god cheese cake till efterrätt! Hon gick ett halsband med barnbarnens namn på, av oss och brorsan m familj! Det blev väldigt uppskattat! Det är dessutom min allra äldsta vän som jag kännt sen jag var 3 år som har gjort det!! Så duktig e du Lotta!! Mamma blev sååå glad!! 

1 kommentar:

  1. Tack återigen för det fina halsbandet! Blev såå glad för det! Så fin din krans blev! Nu har jag också fått klart min äntligen! Kram mamma

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)