tisdag 28 januari 2014

utmaningen

Hej!!

Hur är läget? Länge sen nu. Inte haft riktigt lust att skriva... av privata själ. Men nu vill jag gärna uppdatera er om hur det går för mig med min Weight loss challenge! Är så jäkla glad att jag hoppade på detta!! Idag scannade jag mig och mätte mig igen. Idag påbörjar jag 4:e veckan. Jag har redan minskat sammanlagt 23,5 cm runt om. Då har de mätt lår, höft, midja, byst och armar. Är så jäkla nöjd!!! Scanningen förklarar hur mycket procentuell förbättring det blir av fettprocenten som jag hade från början...  Mitt resultat är hittills 8,33 % har jag för mig!

Börjar känna på kläder nu att det händer grejer!! Kul!!! Det är 8 veckor kvar. Spännande att se hur resultatet är då! Vill inte att tiden ska ta slut. För detta är enormt peppande! Kul att träffa så många nya människor och även lära mig mycket nytt om kost! Inte minst riktigt gött att komma i gång med träningen efter långt uppehåll!!
I söndags sprang jag för första gången i mitt liv 3 km!! Sprang på 20 min. Hatar att jogga och har därför aldrig gjort det...men det var riktigt roligt när jag märker att jag faktiskt orkar!! Det trodde jag aldrig! Vill ha som mål att kunna jogga i 5 km utan att stanna! Undrar om jag fixar det?! Jodå, vill man så kan man!!!

Jag dricker mina shaker till frukost och efter träning. Ibland som mellanmål eller som kvällsmål!! Skönt för kroppen att få i sig bra mängd av protein. Dessutom är mitt sockerbehov helt borta!!  Trodde jag aldrig kunde hända. Jag som innan kunde tänka på choklad flera gånger per dag... Har inte ätit choklad eller annan godis på 4 veckor nu!! Inte sugen över huvud taget!!

Dricker även mycket vatten varje dag!! tar alltid med mig en vattenflaska i väskan. Äter mellanmål varje dag. Äter ca var 3:dje timma!

På söndag ska jag ha en hälsokväll hemma hos mig!! Hör av dig om du är intresserad! Det handlar om just detta och tro mig!!! Vi kan alldeles för lite om detta, sämre än vad vi tror!


5 kommentarer:

  1. Grymt bra resultat ju! Bra kämpat :-)
    Kram Vickan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Ja, riktigt skoj när man märker resultat!! Säg till när du hittat ett datum så ska du få se på grejer!!;-)
      Kram

      Radera
  2. Så bra kämpat!!
    Visst här det häftigt att man inte har något sötsug, jag bara väntar på att det skall komma, men nej jag har inte kännt något än på detta året, helt otroligt :D
    Åhh jogga är något jag oxå vill, men det får bli ett senare mål ;-)

    Sen har jag en liten fråga :-)
    Hur har du fått in texten här nedan: "Tack för att du lämnar några ord"?
    Det skulle jag oxå vilja ha :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Frida!!! Ja, roligt med denna utmaningen!! Känns helt rätt!! Hur går det för sig? Har du oxå börjat känna skillnad? Så jäkla gött med herbalife! Smidigt, snabbt och lätt! Inte minst gott och näringsrikt!!

      Radera
    2. Förresten, kommer inte ihåg hur jag fick till den raden... Var super längesen! Inställningar nånstans...?😳

      Radera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)