onsdag 8 januari 2014

Första dagen!

Hej på er!! vad roligt att ni är så många som har tittat in här och läst och tack för kommentarerna!! Ännu roligare att skriva då när man får lite respons!

Vill berätta hur min första dag har varit!
Vaknade strax innan 7 för att väcka min son som skulle till skolan första dagen efter jullovet! Ca 7.15 ställde jag mig på mitt löpband och gick en powerwalk i 30 min. Sen körde jag lite styrkeövningar på golvet. Rejält svettig efteråt och man känner sig så jäkla nöjd när man är klar.

Innan passet drack jag en herbalife shake.
Formula 1: 2 msk +1
2, 5 dl mellanmjölk

Ca 30 min efter passet drack jag en likadan för att få i mig proteiner efter träningen.

Vid 12 tiden åt jag ca 1 dl keso. Borde haft i mig mat då för jag var hungrig men var inte hemma just då och det var detta jag hade packat med mig i väskan.

Kom vid 13 och då stekte jag upp kycklingfile. Åt den tillsammans med sallad och en halv avokado! Mättande och supergott!!

Vid 16 åt jag ca 1 dl kvarg med lite kanel, gojibär och krossade valnötter på. Gott mellanmål.
Skulle iväg i kväll så vid 18 blev det en shake igen med hälften mjölk och hälften tranbärsjuice!!

Nu i kväll har jag varit på en hälsokväll hos en vän med en massa gott tilltugg gjort på enbart nyttigheter!! Inget socker eller mjöl över huvud taget!!
En väldigt trevlig och intressant kväll. De som ville fick göra en kropps scanning vilket är riktigt intressant!! Hör av dig om du e sugen, kostar ingenting!!! Det är helt gratis!

Har bakat mina nyttiga chokladbollar idag med! Gott att ha i kylen när man vill ha en liten munsbit eller varför inte till kaffet!!

Detta var min första dag. Inte varit hungrig emellan måltiderna. Känner mig lagom mätt hela tiden! Mitt sötsug kommer definitivt att minska successivt!! Känns att jag är på rätt spår!!

Kram så länge!!


4 kommentarer:

  1. Hej! Låter som en kul utmaning det där. Lite extra pepp med en vinstpotten oxå ;-)
    Lycka till!!
    Kroppsscanning vill jag gärna göra. Var, när, hur?! :-)
    Kram Vickan

    SvaraRadera
  2. Ring mig, så berättar jag mer!!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat!! Min motivation tryter lite än, men den kommer nog snart hoppas jag:) Kram kram / Malin

    SvaraRadera
  4. hihi Malin!! Nej, så är det ibland. Min motivation har vart borta alldeles för länge nu! Kram på dig!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)