torsdag 11 juli 2013

Hemma igen

Hejsan!!
Nu e vi hemma igen! Ja, i tisdags em var vi hemma!! Är sååå nöjda med vår husbils semester! Haft riktigt tur med vädret, upplevt mycket roligt, sett nya vackra platser, ätit otroligt god mat och njutit i massor!!!

Innan vi åkte hem åkte åkte vi förbi ett litet glasbruk i Småland! Vi var i Skruf! Det var ett litet men väldigt fint glasblåseri som dessutom var hovleverantörer! Inte illa! Vi fick se tillverkningen och handlade även lite. Köpte bla denna häftiga karaffen! Kan användas både till vatten eller vin...eller ja, precis vad man vill! Fick köpa den till fabrikspris dessutom! Kanon!! :-)

Igår var en halvrolig dag vädermässigt! Barnen och jag tog på oss regnkläder och åkte iväg och plockade jordgubbar! 5kg blev det! Efteråt åkte vi till förlossningen och fick äntligen träffa min bror och hans fina tjejer!!! Hjälpes så söt deras lilla flicka är!!! Herregud, henne kommer jag mysa mycket med så fort jag får chansen!! 
Barnen lämnade över jordgubbar till de nyblivna föräldrarna och present till lilla pyret!





Underbara lilla flicka!!!


Efteråt åkte vi hem och kokade jordgubbsylt och bakade bullar!! Riktigt gott att få lite sånt gjort när de ändå var inneväder! Buster hade sin kompis Adrian  här så de lekte på em också!! 

Idag har det varit underbart väder igen!! Sååå skönt! Var inne en sväng på stan i förmiddags och gjorde mina naglar igen!! Billigt och jättebra ställe!! Beautiful nails heter det!! Hon som har det är duktig men ha inte brottom om du bokar tid där... Kan ta tid!! Blev sittande 1,5 h där! 

Just det... Min älskling har fyllt år idag!! Barnen och jag sjöng i morses och väckte honom med frukost på sängen och paket förstårs!!

Ikväll har vi käkat en god middag inne i stan! Åt på ganla trägårn som nu mera heter Sven Erik! Jättegott och väldigt trevlig personal! Kan rekommenderas!!

Nepp, nu blir det bingen! I morrn fm får vi besök av flera gamla jobbarkompisar och barn!! Skoj! På med bikinin och lät ungarna springa och leka! Blir sol i morrn med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)