onsdag 20 juni 2012

förberedelser!

Hej på er!! Vilken underbar dag vi har haft!! Solen har äntligen hittat hit!! Riktigt härligt! Hoppas hoppas, att den håller i sig!
I övermorgon är det redan midsommar!! Tyckte nyss det var påsk...nu ska vi helt plötsligt äta sill, potäter, jordgubbar m.m!!! ÄLSKAR den maten!! Mumma!! Mycket godare än julbordet om du frågar mig!!! :-)
Barnen och jag fick besök nu i eftermiddag av lilla Maja och hennes söta mor! :-) Vi planerade lite inför, just midsommar!! Vi blir några stycken som ska vara hos oss!
En lång inköpslista har skrivits och vi bestämde vad vi mer ska äta på kvällen!! Jag ska förbereda allt i morgon!!
Först ska det inhandlas en väldans massa mat, sedan ska jag förbereda efterrätten till kvällen, och jag ska göra marinad och såklart lägga köttet i marinaden inför grillningen på kvällen!
Hoppas jag inte glömmer nått nu! Men det tror jag inte. Just det...ska göra en annan liten sak i morgon kväll!! :-) Men det berättar jag inte nu! hihi...nyfiken nu va!!? :-)

hörde att det nog kommer bli en hyffsat fin dag på fredag...hoppas regnet kan hålla sig borta!!
Solen, du är varmt välkommen att stanna hos oss!

Här är lilla söta Maja!! Vårt gudbarn!!

1 kommentar:

  1. klart man blir nyfiken!! :-) hihi.. kom i gen nu.. berätta!!! ;-) låter som ni får en mysig midsommar!! själva ska vi vi väg till mamma o pappas stuga, ska bli lugnt skönt och mysigt!! :) men hoppas också att solen kan stanna!!

    ang. det du frågade på min blogg. det går faktiskt att hyra detta ställe vi var på. det är till för lite event. det finns många stationer, vi gjorde inte alla, för vissa är mer vuxenampassade. vi sköt pilbåge, luftgevär (uppskattat även av barnen) vi hae gungfresbee, bowling på lite speciellt sätt... vi åkte båt osv osv.. men det fanns mer saker att göra. bla att klättra upp i ett 20 m högt torn och slänga sig ut i en linbana över sjön... hehe.. häftigt!!
    de som hyr ut är då en av familerna som vi läser tecken med. De har byggt detta själva, killen är nämligen skogsarbetare. De har ngn hemsida.. typ lantliv och skogsliv eller nått hette den. om ni är intresserade så kan jag ta reda på mer?
    kraaaaam

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)