söndag 10 juni 2012

En slags möhippedag!

Igår var en fantastisk dag!! Jag hade sagt till Therese att jag skulle jobba till 14 och sen kunde de åka hem till oss på kvällen...
Men nej!! Jag hade tagit semester! Så jag var ledig!! :-)
Jag åkte hem till Therese vid 10.30. Då stog hon invirad i en handduk och hade precis duschat!
Therese blev jättesnopen och undrade varför jag jobb...du jobbar ju... sa hon!

Jag förklarade att jag var ledig och att vi skulle ha en dag tillsammans. Steffen visste detta.
När Therese var klar gick vi iväg. Therese skulle få fixa sitt hår så vi vet hur bröllopsfrisyren skulle se ut!
Detta gjordes hon en arbetskollegas syster. Håret lockades och det sattes upp lite lätt. Hon blev jättefin!! Lite komiskt att detta gjordes i samma hus som Therese en gång i tiden har bott i! Hon satt i sitt gamla flickrum och fick bli iordninggjord inför sitt blivande bröllop!! Häftigt!



Lunch på Viskan

Därefter åkte vi ner till stan så skulle jag bjuda Therese på en lunch! Therese fick välja! Det blev en fantastisk lunch på Cafe Viskan där solen strålade på oss!

Däefter gick vi och tittade på underkläder till bröllopet! Therese hittade en urfin korsett inne på Feminette!! Oj oj oj, så läcker hon kommer bli! :-)

Sedan var det dags för dagens höjdpunkt! Vi gick till Ciluette och fick fotmassage och pedikyr! Riktigt nice!! Fötterna blev som nya och det kändes som man gick på bomull efteråt! En mycket avslappnad och härlig känsla att ligga där och bara vara, under tiden som någon håller på och filar och masserar dina fötter!

Efter Ciluette handlade vi lite inför kvällen sedan åkte vi hem till oss!

Vilken god mat vi lagade till på kvällen!!
Eftersom detta var lite special inför deras bröllop så ville vi göra lite extra!

Det blev toast med gratinerad chevre, honung och pinjenötter till förrätt!!
Därefter blev det grillat kött med hemgjord potatissallad och vitlöksbröd till.
Sedan blev det grillad banan med nutella och vaniljglass till efterrätt!! ÅÅÅÅ vad gott ALLT var!!
Vi blev mätta!! :-)

 Förrätten

Mellan huvudrätten och efterrätten blev det bad i badtunna som vi har hyrt i helgen! Hur skönt som heeeelst!!! Barnen älskade det! Therese och Steffen njöt också!! Det blev riktigt poppis! Får vi göra fler ggr! Kändes helt underbart att bada när det var lite kallt ute. Där satt vi länge!! Så efterätten blev lite sen...men vem bryr sig när man hade det så bra!

Vi satt det med en massa tända ljus, öl och ölkorv mm! Livet lekte! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)