fredag 24 maj 2013

Klona sig? Ja, tack!

Hej! Phu!! Vilken dag! Blev väckt i morses av att luren ringde tidigt! Jag behövde hoppa in och jobba idag, jag som skulle haft en ledig dag med mina små troll!! Jag försökte tänka snabbt och ville först hjälpa till med den längs delen av passet, dvs em, kväll och natten! Men nej, det var stört omöjligt att försöka då tag i någon som kunde vara barnvakt! Ja, min kära make skulle ut på festligheter med jobbet ikväll så han var ju liksom inte till så stor nytta just idag. 

Jag valde då att hoppa in några timmar på dagen! Men först var vi tvugna att åka till tandläkaren med Molly! 

Hur duktig som helst var hon! Tog Max 10 min eftersom hon skötte sig exemplariskt! 
Barnen blev sååå ledsna e jag hade pratat med dem att det blev dagis idag!!:-( men förklarade för dem att jag inte hade bestämt detta och att de skulle få en riktig myskväll med massa godis sedan! Då gick det helt plötsligt mycket bättre!
Så duktiga de är mina underbara juveler!!

Efter jobbet åkte vi och köpte massa godis och hyrde filmer!! Klart vi skulle ha det riktigt mysigt hemma i soffan! Det blev även pizza för dem och jag gjorde en lchf fläskpannkaka till mig! Är riktigt stolt över mig själv! Den stora godisskålen har stått och ropat mitt namn hela kvällen men jag jag inte tagit en enda bit! Bröt av en liten ruta mörk choklad till mig som jag hade i skafferiet istället! Det blev mitt godis för den hör kvällen! Har provat periodisk fasta i 2 dagar nu och det känns som att det redan börjar ge lite resultat!! Magen har redan krymt tror jag!:-)

Dagen på jobbet gick bra! Men Gud vad jag önskar att man kunde klona sig ibland! Vill så himla gärna hjälpa till när det blir akuta luckor! Kunde ju tyvärr inte ta hela passet men det löste sig ändå som tur var! Mamman och chefen sa att de var otroligt tacksamma för min insats idag!! Det värmde men önskar ändå att jag kunde gjort mer! Men att ha för höga krav på sig själv ibland svårt! Måste tänka på sitt bästa med även om det inte alltid är så lätt! 

God natt på er! Blir nog sängen här snart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)