onsdag 3 april 2013

Vattkoppor

Hej!
Jaha, då var det dags! Igår kväll när jag kom hem från jobbet var det två trötta barn i soffan! En lång dag på dagis/fritids eftersom det är påsklov från skolan.
De fick en skön kvällsdusch av mig och det var då jag märkte! Framförallt Molly hade fått några prickar på kroppen, Buster hade inte lika tydligt, men några även på honom.

Lika bra att det kom nu! Har varit ledig både idag och i morgon och nästa vecka jobbar jag bara 2 dagar så kom ändå ganska lägligt! Bra taiming också att båda fick det samtidigt!!
Fick recept på tavegyl idag när jag ringde vc men den hade inte hunnit komma när jag var på Apoteket i em. Barnen fick snällt vänta i bilen och jag köpte då poxclin istället! Ett skum att smörja kroppen med. Tror det hjälper lite, men nu har barnen börjat klia en del...:-( stackarna! Hoppas det blir hyfsat milt ändå!
Tog några kort men syns inte alls lika bra på bilderna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)