tisdag 1 januari 2013

Gott nytt!

Hej på er!
Gott nytt år!! En riktig familjedag blev det! Först ett besök på badhuset! Massa plask, lek och fika! Sedan en lugn kväll!
Första gången som vi var helt själva på nyårskvällen!! En underbar afton med fantastiskt god mat och trevligt sällskap trots det bara var vi själva! Vi var egentligen bjudna till ett par goa vänner, men jag skulle delvis upp och jobba idag och så sa vi att det kunde vara skönt att bara vara vi denna kväll! Sagt och gjort, och vi lagade riktigt god mat som vi njöt av! Oxfilé och rödvinssås med smörinbakade knyten med rödbetor och getost, honung och rosmarin!! Till efterrätt fick det bli paj (barnens önskan). Ena halvan med äpplen och andra med blåbär! Gud så gott allt var!
Vi spelade Bingolotto och jag fick BINGO!:-) 100kr kontant vann jag! Alltid något!
Barnen var vakna till 23 sen höll de inte ut längre! Men det blev massa mys innan dess vill jag lova!

Idag har jag jobbat! När jag kom hem hade älsklingen slängt ut granen, dammsugit och torkat golvet! Lyxigt! Nu e nästan hela julen ute, bara ljusstakarna kvar! De kan få stå en stund till!!

Blickar nu framåt och tar emot 2013 med spänning!
Ha det gott alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)