fredag 18 november 2011

jobb och jobb

God kväll i stugorna!
Har nyligen kommit hem från att ha jobbat hela kvällen! I morgon ska jag upp tidigt och jobba delad tur igen! Söndag blir det en dag tur!! Massa jobb hela helgen! Men det gör ingenting när man trivs på jobbet!! :-)
Igår fick vi ta farväl av våran älskade lille Gösta! Usch vad jobbigt det var!! han hade svagt hjärta sa veterinären. Fanns inte mycket att göra. Man hade kunnat ta blodprov och ge honom en intensivkur... men det hade ändå inte varit säkert att han hade kunnat klara sig.

Han somnade in stilla och lugnt men tårarna, de bara rann på mig.
Barnen fick se mig första gången att gråta. De såg helt chockade ut stackarna. Jag försökte förklara vad som hände men det är inte lätt att göra för en 5 åring och en 3åring! Men jag gjorde mitt bästa.
Det var en jobbig dag igår. Kände mig tom. Tänk att en liten katt kan få en att känna sådan saknad!! Men han har alltid varit hemma och tagit emot oss vid dörren när vi kommit hem, legat och gosat med oss på kvällarna och krupit upp och lagt sig jämte mig i sängen! Nu finns ingen Gösta längre... :-(

Idag har vi förresten varit på 5 års kontroll på bvc med Buster! Duktiga stora killen!
110, cm lång och 17,7 kg Sprutan var han totalt livrädd för (konstigt!! med tanke på vad Gösta fick för stor insomningspruta igår) Dålig tajming kallas det.... Men men...det gick bra till slut!
Han såg näst sista raden längst ner på syntestet...men bara på ena ögat. Så vi skulle få en remiss till ögonmott. Men det var ingenting att oroa sig för sa våran ssk Karin. Det liter vi på.

Ville skriva av mig lite!! Dags att nana nu!! :-)

Ps...dåligt med kommentarer här...oftast samma jämt! :-) Vilka är ni som läser?? Kan vara kul att veta! :-)

1 kommentar:

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)