söndag 25 september 2011

Lång och underbar helg!

Har varit ledig 3 härliga dagar nu! Vi har hunnit med en hel del!
I fredags hade jag en överraskning för min kära make! Jag hade fixat barnvakt sedan 1 vecka tillbaka och sen var det dax att styra mot mina gamla hemtrakter! Jag hade egentligen bokat bord på Kök'et i stan men L, min gamla barndomsvän sa att det skulle bli en riktigt rolig kväll i A-lund med revy, mingel, öl och gamla kändisar! :-)
Så, alternativet blev enkelt! Ut och äta kan man ju göra när som helst...
När Björn kom hem från jobbet så sa jag att han kunde ta en dusch, byta om och packa en väska!
Vi skulle nämligen sova över också! Vi sov hos min faster men i deras husvagn! Jättemysigt!
Revyn var sjukt rolig! Herregud vad jag skrattade!!! Tårarna bara rann för att jag inte kunde sluta skratta!!

I går var vi egentligen bjudna på kalas men fick hoppa det...så är det när man jobbar varannan helg. Då måste man utnyttja den lediga tiden man har! Vi grejade en del ute. Nya pannrummet börjar ta form. Björn har reglat, isolerat och nu har spånskivor börjat komma upp! Hoppas allt blir klart innan vintern! Men det är allt lite jobb kvar, gips ska även upp och all el ska göras bla.
Idag har han grejat en del där ute med. Jag har blåst bort löv, tvättat utemöblerna och ställt in dem för vintern, tvättat mm. Vi har även hunnit med en sväng i knalleland och ätit god thaimat nu ikväll!!
Härlig helg och härligt väder!!
Hoppas du också haft det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)