tisdag 30 november 2010

Sen sist

Tänkte skriva ett litet inlägg här innan jag ska säga godnatt och tack för denna dagen!

Måste först bara berätta att jag gjorde världens godaste lussebullar härom dagen! Hela familjen var involverad, vilket var himla mysigt!!
Fick ett tips från E, om en ny variant istället för de gamla vanliga lite halvtorra lussekatterna. Jag gjorde vanlig lussebullsdeg sen kavlade jag ut degen precis som med bulldeg och bredde på smör, vaniljsocker och hackad vit choklad! Innan de åkte in i ugnen pänslade jag med ägg och strödde på solrosfrön! Kan rekomendera varmt. De var verkligen gudomliga!!!!
Visar bild nästa gång!

Idag har barnen och jag varit lediga hela dagen! Vi har bara varit hemma! Har stått i köket en del...som jag brukar göra :-) Men vi har även lekt tjuv och polis, kurragömma, haft picknick på låtsas i sängen, pärlat mm

I köket gjorde jag såklart lunch och en tapasrätt som jag ska ha med mig i morgon när vi ska träffas hela mammagruppen hemma hos V! Ska bli himla kul!
Ja, sen blev det lite pepparkaksbak tillsammans med barnen också!

Nu ikväll har jag varit på pysselkväll på Trandareds Blomsterdesign!! Glögg, pepparkakor, skumtomtar och kransbindning! Ja, så såg min kväll ut oxå!

Hoppas ni har det lika bra som jag!! NJUTER av att det närmar sig jul gör jag, men tycker att det kunde räcka med minusgrader nu! Sviiinkallt ute nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)