måndag 14 oktober 2013

Jul längtan

Känner att jag börjar få lite längtan till jul! Självaste julafton går alltid så fort över men älskar allt runt omkring! Börjar spåna på lite idéer på julpyssel! Julgodis är ju förstårs obligatoriskt men det ör för tidigt än! Däremot har jag sagt i flera år att jag vill göra en egen adventskalender till barnen. Alltså 48 småpaket!:-) det har aldrig blivit av för vi har köpt färdiga lego kalendrar.. Jo, visst e det smidigt. Men långt ifrån lika kul! Minns när jag var liten. Då fixade alltid mamma det till mig och min bror! Och jag vill inte vara sämre! Så nu ska jag börja leta efter småsaker att gömma i små fina paket!:-) Kanske bra att vara ute i god tid, för det lär ta en stund!:-)


4 kommentarer:

  1. Samma här, jag börjar oxå att längta efter alla förberedelser, advent, planering av julklappar mm :-)
    Vi har oxå bestämt oss för att lägga ner denna lego kalender i år. Vi tänkte köra på adventspresent i stället. Ett lite rejälare varje advent :-)
    När jag var liten, hade jag och mina syskon oxå varje dag kalender med paket, älskade verkligen den :-) fattar inte att mamma orkade fixa det, till 3 st barn?! Hoppas att du hittar massa roligt att fylle barnens med :-)
    Kram Vickan

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul med kommentar Vickan! Det ör jag inte så bortskämd med!
    Visst e det lite trist och ut tjatat med lego kalendrarna...! Dötrist i mina ögon! Får se vad jag hittar på!:-)
    Kram på dig och tack för senast!

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag ska hjälpa dig gumman! Vi kan väl boka in en lördag fm o åka till stan och köpa klappar till kalendrarna? Ta en lunch tillsammans, bara du o jag? Kram mamma

    SvaraRadera
  4. Ja gärna! Bäst att passa på...
    Men får försöka få ihop det bara...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)