tisdag 7 januari 2014

Peppad och jävlar anamma!


Hej på er!
Har inte skrivit på ett litet tag...jobb och brist på lust att skriva är väl svaret...
Vi har hunnit med massa kul med barnen dessa dagar ändå. Varit på bio: Sune's bilsemester, varit en sväng i Ullared, badat i stadsparksbadet mm.

NU över till nått annat roligt. Nu är det nytt år, nya möjligheter! Det är nu alla gym är fulla med folk som vill gå ner i vikt. Jag e också sugen på att skriva in mig någonstans men känner på nått vis att jag kan göra mycket hemma.
Promenader, jag har ett löpband hemma som jag kan träna på, jag har 2 olika dvd'er med riktigt bra träning av Annika Sjöö! Man behöver inte åka iväg för att träna. Det blir oftast bara dåliga ursäkter då, varför man inte kommer iväg! Att träna en halvtimma om dagen är något vi alla behöver. 30 minuter av din dagliga tid...det är inte mycket egentligen!! Så nu ska jag bli bättre på att röra på mig.'

Dessutom är jag med i en 12 veckors kurs på City wellness i stan. Denna kurs heter Weight loss challenge. Den  går ut på att man ses på ett veckomöte varje vecka. Man får nyttig information om kost och träning, och vi alla strävar efter att få en bra och hälsosam livsstil!
Alla betalar in 350kr och 300kr av dessa går till en vinstpott! Riktigt kul bonus!!
Vinnaren som har gått ner mest fett procentuellt vinner halva prispotten! 2an och 3an delar på de resterande 30 och 20 procenten!!

Men vinnare blir vi ju allihopa! Att gå ner i trivselvikt och komma igång med god och nyttig kost varvat med träning tycker jag känns otroligt motiverande!!

Idag var första tillfället och alla fick mätas och göra en kropps scanning. Vi får alla veta våran utgångspunkt sen mäter och väger vi oss varje vecka och får veta veckans resultat!! Riktigt sporrande! Under vägens gång har vi en personlig coach som ska hjälpa och stötta oss!!
Från och med nu ska jag skriva ner mina mål och vad jag äter! Är du intresserad, följ med gärna. Nu ska jag skriva ner alla resultat här och vad jag äter dagligen! Kanske kan sporra någon annan! Vore kul!!

Brorsan är också med i denna kursen och flera gamla arbetskompisar!! Jättekul när man känner många och alla har samma tankar!! Riktigt skoj!! NU kör vi!!


3 kommentarer:

  1. Det låter roligt Frida! Bra initiativ och jag hoppas att ni båda lyckas riktigt bra! Att vara konsekvent är ju det stora problemet! Att snöra på sig skorna när man hellre vill sätta sig i soffan... Låter kul när man är många! Good luck! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Hej, nu måste jag kommentera-kikar in här ibland:)
    Bra jobbat Frida, jag håller med dig, man behöver inte köpa dyra gymkort för att få det att funka. Jag har varit hemma med två barn i över ett år nu vilket gjort det svårt för mig att träna men jag har fått det att funka ändå, bl.a. genom Annika Sjöös filmer och löpturer när maken kommer hem. Det går om man bara vill!!
    Hälsningar Sara (Johans syster, så kanske du vet vem...)

    SvaraRadera
  3. Tack mamma och Sara!! ja, klart jag vet vem du är!! Men hade ingen aning om att du läste min blogg! Vad kul!! Därför så roligt med kommentarer. Det är så lite begärt tillbaka när man viker ut sig via en blogg :-)

    Ja, allt går om man vill!! Det gäller bara att ta sig i kragen!
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)