söndag 10 februari 2013

Ensam hemma

Hej på er!
Det är tomt och tyst här hemma. Endast levande ljus och tv:n som e på.

Björn och barnen är på väg hem!!
Björn har varit iväg på Svenska Rallyt med ett glatt gäng grabbar och jag skulle jobba i går så behövde ju barnvakt eftersom jag var själv...
Den gulligaste svägerskan man kan tänka sig kunde tänka sig att låna dem!! H ville åka till Uddevalla och hälsa på och tog med sig barnen dit. Men vad skulle jag då hitta på?! Jg stack iväg och handlade lite efter jobbet och slängde ihop lite mat som jag njöt av när det var dax för melodifestivalen. Färsk pasta men pesto, stekte kycklingfile, på med lite bacon, fetaost, tomater och soltorkade tomater!! Mums!

På kvällen ringde även Elin från Thailand och pratade en stund!! Fan vad jag saknar henne!! Denna goa glada och underbara vän!!! Men snart får vi äntligen ses igen!!!

Idag har jag städat, tvättat, vikt ihop tvätt, åkte in till stan en sväng och köpte en bikini till Molly!! Så lustigt! Jag har en rosa med vita prickar med volanger på och nu hittade jag typ en likadan till henne men gul!! Tänk så sött när hon blir brun!!

Jag bakade en morotskaka innan för att få tiden att gå lite. Hade velat träna idag egentligen men jag känner mig lite snorig så jag hoppar över det...
Jag har gjort det lite mysigt här hemma istället, med ny vårduk och lite inslag av turkos!

I morgon ska jag jobba kväll! Det blir första gången! Ska bli roligt!! Känns så roligt med det nya jobbet!! Mycket att tänka på och att lära sig men även väldigt mysigt och roligt! Igår när jag jobbade åkte vi in till bibblan och lånade böcker och sen spelade vi uno och fikade!! :-)

Ha det gott där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)