onsdag 9 januari 2013

Nytt kapitel

God kväll i stugorna!

ÅÅÅååååå jag är så jäkla glad och stolt över mig själv!! Jag har sagt upp mig från mitt nuvarande jobb som jag har jobbat på i ca 10 år, för att tacka ja till ett vikariat på 1 år. Ja, jag vet lite galet! Men det känns såå rätt!!

En lång historia men för att göra den kort så finns det eventuellt möjlighet för att fortsätta. Vi får se. Och gör det inte det så finns det ju alltid behov av folk i vården. Där jag är van!

Detta ska bli så jäkla kul!! En ny vardag väntar!! Vet inte än om jag har förstått detta!

Först sökte jag tjänstledigt men fick inte det. Jag ville så gärna testa detta nya jobbet. Visst, det är "bara" ett vik men detta är en chansning jag vill ta för att på nått sätt komma ifrån Hemtjänsten. Jag har verkligen trivts där innan. Hade aldrig stannat där så länge annars. Men efter att jag hade provat på att jobba på trygghetslarmet och kom sen tillbaka....så har det aldrig varit samma som tidigare. Jag har kännt ett tag att jag behöver komma därifrån.
NU är steget taget!! Är så himla stolt över mig själv att jag vågade ta denna chansen! Man lever en gång!! Man ska våga satsa och testa!! Det har jag gjort nu! SÅ NÖJD!!

Börjar redan 1 februari på den nya för att gå bredvid 2 veckor innan våran lilla Thailandsresa!! :-) Därefter börjar den nya vardagen! Jag längtar!!

En jättecharmig kille ska jag få jobba med som bor med sin familj! Detta har verkligen klickat sen första stund! Tror nog att familjen, killen och jag ska komma fint överens för de verkar helt underbara!

Nepp, nu e det snart sängdax! Nyduschad efter en pw på mitt band! Har kommit igång ordentligt nu igen efter alla storhelger!! Känns skönt att ha tagit tag i det nu igen!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)