torsdag 24 november 2011

förberedelser



December har inte ens börjat än, men av någon lustig anledning känner jag mig lite stressad av att jag inte hinner det jag vill. Jag har fått upp lite stjärnor och ljusstakar i fönsrena och planterat ett par amaryllisar och några hyacinter! Det är jag glad för. Jag har även hunnit plantera en minigran utanför entrén och köpt lite nya ljus till min kandelaber. Hade tänkt att ha röda blockljus egentligen, men det blev vita! Det kanske hinner bli en omgång till innan jul...kanske kan bli röda då! :-)

Ja, det är så mycket som man vill hinna med att göra nu!! Men jag jobbar jämt känns det som! Vill börja förbereda lite julköttbullar och slänga in i frysen, göra julgodis, handla julklappar, baka lussekatter mm. Tror man har för höga krav på sig själv...men vill ju alltid göra allt så bra som möjligt!
Jobbar en dag till sen är jag ledig i 3 dagar. Kanske hinner med att få lite gjort då!
Men vi tänkte även åka till jul på Liseberg, kanske jul mässan på Åhaga också! :-) Måste njuta lite med...inte bara göra massa måsten!



Visst e dessa små missar söta!! Det är Zimba och Alice som har flyttat in hos oss!! Ett litet syskonpar på 14 veckor! :-) Små charmiga troll med mycket gos och bus!
Pappan är vanlig huskatt och mamman är 50% perser och 50%main coon. De har lite halvlånghårig päls. Ska bli kul att se om de blir stora som en main coon.
Det gick fort att skaffa två nya efter vår lilla Gösta. Han är verkligen saknad och jag säger ibland Gösta till Zimba...men för barnens skull och ...ja, för vår del också så blev det snabbt beslut om att skaffa nya.
Denna gången kände vi att det vore kul med två redan från början. Så de har varandra om vi inte är hemma. Verkligen uppskattat av dem tror jag! För de busar mycket kan jag lova!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)